19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute

Superlördag i församlingarna 10.11 - Kom ihåg att rösta!

08.11.2018, 13:54 /  päivitetty 08.11.2018, 14:01
Knattekyrkor, konserter och mängder med valkaffe - på lördagen den 10 november ordnar församlingarna mångsidigt program för att locka många att rösta i församlingsvalet.
seurakuntavaalit 2018 vaalimuki

kl. 10: Knattekyrka i Matteuskyrkan med Patricia, Catarina och Daniela. Vi sjunger enkla rörelsesånger, servering, leksakskollekt, möjlighet att hämta/byta barnkläder. Åbohusvägen 3.

kl. 10 Knattekyrka i Södra Haga: Rolig förmiddag för barnfamiljer! Roliga sånger, berättelser, gemenskap och lunch. Möjlighet att förhandsrösta. Södra Haga kyrka, Vesperv. 12.

kl. 11-12, 16.30-18 Förhandsröstning i Södra Haga Kyrka: Kom och lägg din röst! vån. 3, Ves-perv. 12.

kl. 12.30-14: Kaffe på plattan utanför Matteuskyrkan. Vi bjuder på kaffe, te, saft och bulle. Vi erbjuder möjlighet till samtal och förbön. Kyrkan är öppen och du kan i stillhet sitta där en stund. Åbohusvägen 3.

kl. 17 Ungdomssamling - valspecial: Vi firar lite extra församlingsvalet till ära. Droppa in redan från 17, så hinner du rösta på din kandidat. Södra Haga kyrka, Vesperv. 12.

kl. 18: Colors in the dark-välgörenhetskonsert. Matteus Voice, Popkören, Nonni Mäkikärki verksamhetsledare, psykosociala förbundet, My Ström Diakon, Matteus församling med flera! Frivillig entréavgift. Intäkterna går oavkortat till psykosociala förbundet och deras arbete med psykisk ohälsa i Svenskfinland. Före och efter konserten ordnar församlingens ungdomar café där inkomsterna också går till samma ändamål. Åbohusvägen 3.

Hurdan är din kyrka? Rösta i församlingsvalet

Nu har du chansen att påverka! Förhandsröstningen i församlingsvalet pågår hela lördagen den 10 november. Du kan förhandsrösta på vilket f örhandsröstningsställe som helst. Kom ihåg identitetsbevis.