24.04. Onneksi olkoon: Pertti, Altti, Albert | Palaute

Uusi seurakuntaneuvosto aloitti toimintansa

09.01.2019, 10:14 /  päivitetty 09.01.2019, 10:13

Syksyn seurakuntavaaleissa valittu Paavalin uusi seurakuntaneuvosto piti eilen ensimmäisen kokouksensa vs. kirkkoherra Juha Valkeapään johdolla.

Neuvoston varapuheenjohtajaksi valittiin Kotiseurakuntana Paavali -ryhmää edustava Hanna Hokka. Samalla seurakuntaneuvosto päätti, että neuvoston kokouksissa puhetta johtaa varapuheenjohtaja ja kirkkoherra toimii esittelijänä. Tämä toimintatapa oli Paavalissa käytössä jo viime kaudella.

Seurakuntaneuvosto kokoontuu kerran kuukaudessa. Kokousasioita yhdessä kirkkoherran ja neuvoston varapuheenjohtajan kanssa valmistelevaan valmisteluvaliokuntaan valittiin Samuli Korkalainen, Eevi Kirjasniemi ja Päivi Vähäkangas.

Paavalin seurakuntaneuvostossa on 14 jäsentä. Syksyn vaaleissa neuvostoon kaudelle 2019-2022 valittiin edustajia kaikkiaan viidestä valitsijayhdistyksestä: Otto Lehtipuu, Samuli Korkalainen, Hanna Hokka, Maria Sundman-Juselius, Jukka Lagerblom, Eeva Vallisaari ja Kari J. Nyberg (Kotiseurakuntana Paavali); Eevi Kirjasniemi ja Petra Penzin (Paavalin sosialidemokraatit ja sitoutumattomat); Arto Puusa ja Helena Laavi (Elävä seurakunta), Tiina Palmu ja Leila Mäkelä (Vihreät niityt) sekä Päivi Vähäkangas (Viinipuu).

Syksyn vaaleissa Helsingin seurakuntien yhteiseen kirkkovaltuustoon valittiin Paavalin seurakunnan edustajiksi Otto Lehtipuu, Samuli Korkalainen, Petra Pentzin ja Timo Junkkaala. Kirkkovaltuusto pitää ensimmäisen kokouksensa 17. tammikuuta.

Kirkkoherra Kari Kanala on hoitovapaalla alkuvuoden ja palaa tehtäviinsä huhtikuussa. Hänen sijaisenaan toimii kappalainen Juha Valkeapää.