20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute

Valoisa pyhä kuolleiden keskellä?

22.10.2020, 12:55 /  päivitetty 28.10.2020, 12:38
Malmin seurakunta kutsuu pyhäinpäivänä Malmin hautausmaalle
Hautausmaan portit ovat avoinna ympäri vuorokauden 29.10.–2.11. – voit vierailla hautausmaalla silloin, kun sinulle sopii.
Piirretty, tyylitelty, sinisävyinen kartta Malmin hautausmaasta. Kuvan pohja on vielä karttaakin tummempi sininen, vasemmassa reunassa valkoisella kaunokirjoituksella Älä pelkää - teksti. Karttaan tyylitelty muutamia puita, polkuja, ihmishahmoja ja yksi rakennus Malmin hautausmaalta.

Pohjoismaiden suurimmalla hautausmaalla, Malmilla, käy pyhäinpäivänä tuhansittain ihmisiä sytyttämässä kynttilän edesmenneille rakkailleen.

Hautausmaatapahtuma keskittyy poismenneiden läheisten muistelemiseen valoisassa hengessä vuoden pimeimpään aikaan. Paikalla on kymmeniä pappeja, diakoneja ja lastenohjaajia, ja kyseessä on Malmin seurakunnan isoimpia panostuksia koko vuonna.

Musiikkihartauksia

Lauantaina 31.10. puolen tunnin musiikkihartauksissa Malmin hautausmaan isossa kappelissa kuullaan perinteisiä pyhäinpäivän lauluja tasatunnein klo 11, 12 ja 13, uudempaa pyhäinpäivän musiikkia klo 14 ja 15 ja pyhäinpäivän kantelemusiikkia klo 16 ja 17. Musiikista vastaavat Malmin seurakunnan kanttorit.

Romano Mission lauluryhmä Täällä Pohjantähden alla -musiikkihartaus ulkona kappelin edustalla klo 18.

Kupponen kuumaa & aikaa keskustelulle

Lauantaina 31.10. klo 11–19 on tarjolla kuumaa juomaa ulkona kappeleiden vieressä. Paikalla on myös Malmin seurakunnan työntekijöitä, mikäli haluat keskustella.

Hautasijaintitiedustelut pyhäinpäivänä klo 11–18, p. 09 2340 2867 ja 09 2340 2858.

Malmilla kokeillaan, miten onnistuu lasten pyhäinpäivä hautausmaalla

Myös lapset ovat tervetulleita tunnelmoimaan hautausmaalle ja pohtimaan omalla tavallaan elämää ja kuolemaa.

Koko perheelle tarkoitettua Lasten pyhäinpäivää vietetään ensimmäistä kertaa Suomessa hautausmaalla.

Muistetaan yhdessä turvallisuus

Koronaturvallisuuteen kiinnitetään erityistä huomiota. Pyhäinpäivätapahtuma on pääosin ulkoilmatapahtuma. Rohkaisemme kuitenkin kaikkia käyttämään matalalla kynnyksellä maskia. Kaikki seurakunnan työntekijät pitävät tapahtumassa maskia, ja käsidesiä on saatavilla monessa pisteessä. Huolehdithan itse, että turvavälit säilyvät.

Kuvitus: Maria Sann.