19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Koko Helsinki

Neljä hakijaa mukana kirkkoherranvaalin toisella kierroksella Munkkiniemessä

17.02.2021, 20:57 /  päivitetty 24.02.2021, 10:20
Kuvassa Laura Leverin, Stiven Naatus, Anna-Kaisa Tenhunen ja Päivi Vähäkangas lähikuvissa

Munkkiniemen seurakuntaneuvosto päätti keskiviikkona 17.2.2021 syventää seurakunnan kirkkoherran valintaprosessia neljän hakijan kanssa. He ovat (aakkosjärjestyksessä) Laura Leverin, Stiven Naatus, Anna-Kaisa Tenhunen ja Päivi Vähäkangas.

”Hakijajoukko on erittäin tasainen ja kovatasoinen. Kaikki hakijat täyttävät asettamamme viran erityiset tarpeet. Olemme korostaneet hakuprosessissa erityisesti henkilöjohtamista sekä strategiajohtamista. Nyt haemme erottuvuutta näiden suhteen”, vaalityöryhmän puheenjohtaja Eeva-Liisa Koltta-Sarkanen sanoo.

Paneelikeskustelu tulossa -
mitä haluaisit kysyä?

Kärkihakijoihin voi tutustua paneelikeskustelussa, joka toteutetaan suorana verkkolähetyksenä maanantaina 1.3.2021 kello 18 alkaen. Tilaisuuteen voi osallistua joko seurakunnan Facebook-sivulla tai seurakunnan verkkosivuilla.

Sinulla on mahdollisuus esittää kysymyksiä ehdokkaille etukäteen. Kysymysten on oltava perillä viimeistään pe 26.2.2021.

Kysymyksiä voi jättää:

• seurakuntatoimistolle (os. Raumantie 3, oven vieressä alhaalla on postiluukku)
  • lähettää sähköpostilla: munkkiniemi.srk@evl.fi
  • osoitteeseen:

Munkkiniemen seurakunta / Kirkkoherranvaali

PL 43

00351 Helsinki

Valinta näillä näkymin

maaliskuussa

Ensimmäisessä vaiheessa vaalityöryhmä haastatteli kaikki kuusi hakijaa ja pyysi heiltä sekä kirjalliset esittelyt että videoesittelyt. Voit tutustua esittelyihin täällä. Lisäksi voit lukea heidän ajatuksiaan myös tästä lehtijutusta.

Toisessa vaiheessa neljä kärkihakijaa haastatellaan uudelleen, ja MPS Rekrytointi tekee heille soveltuvuusarvioinnit.

Seurakuntaneuvosto valitsee Munkkiniemen seurakunnan kirkkoherran näillä näkymin 17.3.2021. Seurakuntaneuvoston jäsenet voivat vaalissa äänestää ketä tahansa kuudesta kelpoiseksi todetusta hakijasta.