25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Koko Helsinki

Yhdessä oleminen ja tekeminen luo merkitystä elämään

29.08.2018, 21:45 /  päivitetty 29.08.2018, 22:27
Yhdessäolemiseen ja yhdessä tekemiseen on monta mahdollisuutta myös Munkkiniemen seurakunnan yhteydessä:
Pidätkö laulamisesta? Meillä on innokas ja iloinen kuoro, johon mahtuu vielä laulajia.
Kaipaatko visuaalisuutta ja hiljaisuutta? Ehkä Levollisuuden messun rakentaminen voisi olla sinun juttusi? Lähimmäisiä kaivataan aina, kirkkoon päivystäjiä, kahvinkeittäjiäkin.

Tässä alla on linkki tuoreimpaan vapaaehtoiskirjeeseen, siitä voit kurkistaa mitä sinulle olisi tarjolla.

Miksi ja miten seurakunta voi kasvaa?

Vapaaehtoistoiminnan koordinaattori, diakonissa Leena Leppilahti tuo kirjeessään vapaaehtoisille terveisiä hengellisiltä kesäjuhlilta. Hän kertoo, että kasvavissa kirkoissa maailmalla tärkeimmäksi syyksi nousee innokas evankeliumin sanan eteenpäin vieminen, lähipiirille, naapureille, kenelle tahansa tapaamalleen ihmiselle.

Soveltuuko tämä suomalaiseen mielenmaisemaan?

Toinen tärkeä syy miksi moni ihminen tulee seurakuntaan ja vapaaehtoistoimintaan mukaan on, että hän haluaa olla yhteydessä toisiin ihmisiin. Yhdessä oleminen ja tekeminen tuo merkitystä elämään.

”Oma haaveeni tässä seurakunnassa ja vapaaehtoistoiminnan vetäjänä on se, että toimintamme antaisi kaiken muun ohessa sen tunteen, että tämä on yhteisö, ”seurakuntaperhe”, ja että täällä on hyvä olla.” Leppilahti kirjoittaa.

Paras tapaa tutustua seurakuntayhteisöön, sen työntekijöihin ja jäseniin on tulla mukaan toimintaamme, tekemään jotain. Monenlaisia tehtäviä on tarjolla.

Lue koko Vapaaehtoiskirje.