18.04. Onneksi olkoon: Valto, Valdemar | Palaute

Pieniä ihmeitä idässä -podcast kurkistaa auttamistyöhön Itä-Helsingissä

02.04.2019, 15:05 /  päivitetty 30.04.2019, 14:17
Mikrofoni podcastin tekovälineenä

Viisiosaisessa Pieniä ihmeitä idässä –podcastissa haastatellaan diakonian piirissä työskenteleviä, vapaaehtoisia sekä apua saaneita itähelsinkiläisiä. Tavoitteena on kertoa, millaista seurakunnan auttamistyö on, rakentaa siltaa ja lisätä ymmärrystä erilaisten ihmisten välille.

- Jokaisen ihmisen elämä ja tarina on erityinen. Podcastia tehdessä tuntui äärettömän hyvältä kuulla, miten merkityksellisiä pienetkin kohtaamiset diakoniatyöntekijöiden kanssa voivat olla. Esimerkiksi miten huojentavaa on saada puhua solmussa olevista raha-asioista ensimmäistä kertaa jonkun kanssa. Jonkun, joka ei syyllistä, vaan käärii hihat ja alkaa yhdessä selvittää, miten päästään eteenpäin, kertoo alueviestijä Outi Jaakkola.

Kuuntele jaksot täältä