19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Vuosaaren kirkko

Vuosaaren seurakunnan Lasten Pyhis katsottavissa täällä

19.03.2020, 19:01 /  päivitetty 15.06.2020, 19:26
Sunnuntaisin TV7 kanavalla Vuosaaren seurakunnan Lasten Pyhis klo 9.45. Ensiesityksen jälkeen ohjelmat on nähtävissä TV7 arkistossa.
Piirretty kuva jossa iloisia lapsia vilkuttamassa ja kuumailmapallossa. Lisäksi teksti Lasten Pyhis, TV7 sunnuntaisin klo 9.45

Lasten Pyhis kutsuu mukaan!

Vuosaaren seurakunnan Lasten Pyhis sunnuntaisin klo 9.45 kanavalla TV7.

Pyhäkoulua, eli Pyhistä, voisi kutsua lasten jumalanpalvelukseksi. Nimensä mukaisesti siellä ollaan pyhän äärellä.

Mitä pyhäkoulussa sitten tapahtuu? Siellä voidaan laulaa lastenvirsiä ja hengellisiä lauluja ja tutustua Raamatun kertomuksiin lapsille sopivin menetelmin, kuten leikin, näytelmän, laulun, lyhyiden kertomusten tai kuvien avulla. Pyhäkoulussa voidaan myös rukoilla yhdessä ja pohtia elämän tärkeitä asioita. Yhdessä voimme oppia myös elämän perusasioita, kuten kiitollisuutta, toisten kunnioittamista, itsensä arvokkaaksi kokemista ja Jumalan hyvyyteen ja huolenpitoon luottamista. Pyhäkoulu on lapselle paikka hiljentyä ja olla Jumalan hoidettavana.

Sunnuntaisin TV7 kanavalla Vuosaaren seurakunnan Lasten Pyhis klo 9.45, ja sanajumalanpalvelus klo 10. Tallenteet nähtävissä ensiesityksen jälkeen myös TV7 ohjelma-arkistossa.

Pyhikset jatkuvat kesällä 2020 kesä- ja elokuun ajan.

Katso Lasten Pyhikset tallenteina täältä

Lasten Pyhis sunnuntaina 22.3.2020

Pyhiksessä ihmetellään viittä leipää ja kahta kalaa.

Pyhiksen ohjaaja Erika kädessään kori jossa on leipää ja kalaa
Lasten Pyhis 22.3.2020

Lasten Pyhis sunnuntaina 29.3.2020

Tällä kertaa pyhiksessä pohditaan lampaita ja paimenia. Mukana seikkailevat tietysti pehmokaverit Toivo ja Rauha.

Pyhiksen ohjaajat Riikka ja Ansu Vuosaaren kirkossa
Lasten Pyhis 29.3.2020

Lasten Pyhis sunnuntaina 5.4.2020

Pyhiksessä tutkaillaan Palmusunnuntaita Anskun ja Erikan kanssa.

Pyhiksen ohjaajat vilkuttavat iloisesti Vuosaaren kirkon edessä.
Lasten Pyhis sunnuntaina 5.4.2020

Lasten Pyhis sunnuntaina 12.4.2020

Tänään Pyhiksessä leikitään kivi, sakset ja paperi -leikkiä, kurkistetaan aarrelaatikkoon ja mietitään pääsiäistä.

Pyhiksen ohjaajat leikkivät Vuosaaren kirkossa kivi, sakset, paperi leikkiä.
Lasten Pyhis sunnuntaina 12.4.2020

Lasten Pyhis sunnuntaina 19.4.2020

Kevät tekee jo selvästi tuloaan! Pyhiksessä ihmetelläänkin tänään, miten kuivasta ja kuolleen näköisestä maasta voi joka kevät nousta uutta elämää. Pyhiksen aiheena onkin uuden elämän ihme ja se miten Jumala luo uutta.

Pyhikset ohjaajat Vuosaaren kirkon pihalla pyöräilevän pojan kanssa.
Lasten Pyhis sunnuntaina 19.4.2020

Lasten Pyhis sunnuntaina 26.4.2020

Tänään Pyhiksessä Rauha-lammas etsii nukkuvaa Toivo-nallea herättääkseen tämän Pyhikseen, jossa aiheena on lähimmäisenrakkaus.

Pyhiksen ohjaajat lukevat lasten Raamattua Vuosaaren kirkossa.
Lasten Pyhis sunnuntaina 26.4.2020

Lasten Pyhis sunnuntaina 3.5.2020

Tänään Pyhiksessä rakennetaan paperivene. Mitä luulet, mahtaako se kellua oikeasti veden pinnalla? Pyhiksessä pohditaan myös luottamusta Jeesukseen.

Vuosaaren kirkossa pyhiksen ohjaajat. Kuvassa näkyy myös televisioinnin äänimies ja mikrofoni.
Lasten Pyhis sunnuntaina 3.5.2020

Lasten Pyhis sunnuntaina 10.5.2020

Juuri kun Pyhis on alkamassa kuuluu kirkon kaapin päältä kummaa ääntä: Rauha ja Toivo kinaavat. Senpä myötä Pyhiksessä onkin hyvä pohtia anteeksiantoa.

Pyhiksen ohjaajat ihmettelevät kaapin päällä istuvaa lammasta ja nallea.
Lasten Pyhis sunnuntaina 10.5.2020

Lasten Pyhis sunnuntaina 17.5.2020

Tänään Pyhiksessä soitetaan kitaraa ja kurkistetaan kameroiden taakse! Mitä siellä kirkolla oikein tapahtuu, kun Pyhistä kuvataan? Pyhiksessä pohditaan myös sitä, mikä on Jumalan perhe.

Iloisesti hymyilevät Pyhiksen ohjaajat Vuosaaren kirkon sisäpihalla.
Lasten Pyhis sunnuntaina 17.5.2020

Lasten Pyhis sunnuntaina 24.5.2020

Pyhiksessä etsitään tänään piilotettuja lappuja ja mietitään rukousta.

Pyhikset ohjaajat kurkistelevat kaapin takaa.
Lasten Pyhis sunnuntaina 24.5.2020

Lasten Pyhis sunnuntaina 31.5.2020

Pyhiksessä pohditaan tänään maailman parasta uutista!

Iloiset Pyhikset ohjaajat menossa sisälle Vuosaaren kirkkoon.
Lasten Pyhis sunnuntaina 31.5.2020

Lasten Pyhis sunnuntaina 7.6.2020

Pyhiksen aiheena on tänään ilo! Oletko sinä listannut asioita, joista voit olla iloinen ja kiitollinen?

Lapsia ja nuoria juoksemassa Vuosaaren Aurinkolahden rannalla.
Lasten Pyhis sunnuntaina 7.6.2020

Lasten Pyhis sunnuntaina 14.6.2020

Tällä kertaa Pyhiksessä pohditaan ystävyyttä, toisen tuntemista ja luottamusta.

Rannalla leikitään luottamusleikkiä, jossa toinen kulkee silmät suljettuna ja toinen kuljettaa eteenpäin.
Lasten Pyhis sunnuntaina 14.6.2020