20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Vuosaaren seurakunta

Supervoimana positiivinen asenne elämään ja välittäminen toisista

02.12.2019, 15:01 /  päivitetty 03.12.2019, 11:42
Ystävälliset jutustelut ventovieraiden kanssa antavat sydämeen paljon ja voin kertoa, että viikottain tulee näitä kohtaamisia ihmisten kanssa. Hymy jonka lähetät maailmalle, palaa takaisin.
Vapaaehtoinen Janna Lampinen koristelemassa joulupipareita

Supervoimana positiivinen asenne elämään ja välittäminen toisista – Janna Lampinen

”Tänä syksynä yksi poika oppi rikkomaan kananmunan kokkikerhossamme. Lapset tarvitsevat tällaisia iloisia onnistumisen kokemuksia. Niitä ei voi lapselle koskaan antaa liikaa. Monenkaan kotona ei vanhempien kiireiden takia leivota tai tehdä ruokaa yhdessä. Meillä on kyllä huippukerho, alakouluikäisille kokkikerhoa Vuosaaressa jo seitsemättä vuotta pitävä Janna Lampinen hymyilee.

– Olen opettanut tyttärellenikin, että hyvä tulee aina takaisin. Jos kaikki laittaisivat ihan pikkiriikkisen hyvää eteenpäin, niin silloin saataisiin paljon hyvää aikaan, ja maailmasta tulee parempi paikka, hän uskoo.

Tykkään antaa lapsille positiivista palautetta.

Janna Lampisen omassa lapsuudessa seurakunnan kerhoissa tehtiin kivoja asioita, ja kerhoihin oli aina kiva mennä.

Nyt aikuisena koen, että kerhon vetäminen vapaaehtoisena antaa minulle paljon sydämeeni. Lasten kanssa leipoessa kaikki unohtuu. Kun on läsnä lasten kanssa, siinä samalla saa nollattua työpäivän kiireet.

Vapaaehtoinen Janna Lampinen koristelemassa pipareita nuorten piparitalkoissa
Janna Lampinen pitää kokkikerhoa alakoululaisille, mutta halusi olla mukana myös nuorten piparitalkoissa Hard Gospel Cafessa. –Nautin kovasti juttuhetkistä ja kohtaamisista nuorten kanssa.

Vuosaaren supervoimat

Meillä jokaisella on lahjoja, joilla jaamme hyvää toisille. Sellaisia lahjoja kutsutaan nyt myös supervoimiksi. Oletpa sitten haaveillut supersankarin pestistä tai et, niin nyt voit löytää itsestäsi ja toisista salaisen supervoimasankarin.

Vuosaaren supervoimia on sarja, joka esittelee seurakunnan toiminnassa mukana olevia ihmisiä ja heidän supervoimiaan. Mikä on sinun supervoimasi?