29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute
Koko Helsinki

Tunnustuksettoman hautausmaan uudet hautapaikat

05.01.2023, 15:51

‍Honkanummen hautausmaan luoteiskulmassa on vuonna 2007 käyttöönotettu tunnustukseton alue, jolle on erillinen sisäänkäynti Vanhalta Porvoontieltä. Hauta-alue on yhteinen Vantaan seurakuntayhtymän kanssa. Hautapaikkaa ei voi varata etukäteen.

Arkkuhaudat - kortteli 79H

• Korttelista 79H luovutetaan uusia arkkuhautoja helsinkiläisille vainajille.
  • Hautapaikan lunastusmaksu 440 €.
  • Aluspalkki 155 €.
  • Hautausmaksu 630 €.
  • Haudan voi valita nurmen perushoidottomalta alueelta tai nurmen perushoidollisesta alueelta (1325 €).

Uurnahaudat - kortteli 79H

• 6 uurnasijaa, haudan koko on 90x60 cm.
  • Haudan lunastusmaksu helsinkiläiselle vainajalle 140 €, ulkopaikkakuntalaiselle vainajalle 280 €.
  • Hautausmaksu on helsinkiläiseltä 140 € ja ulkopaikkakuntalaiselta 155 €.
  • Kortteliin on asennettu hautamuistomerkille aluspalkki 155 €.
  • Haudat ovat ilman nurmen perushoitoa. Nurmen perushoidon voi halutessaan lunastaa 25 vuodeksi voimassa olevan nurmen perushoidon hinnalla 675 €.

Muistolehto 79X

• Haudataan nurmen alle joko uurnassa tai tuhkana.
  • Hautapaikan lunastusmaksu helsinkiläiselle 55 €, ulkopaikkakuntalaiselle 110 €.
  • Hautausmaksu helsinkiläiseltä 140 €, ulkopaikkakuntalaiselta 155 €.
  • Yhteismuistomerkkiin voi lunastaa vainajalle muistolaatan 155 €.

Vantaalaiset vainajat - kortteli 80V

• Kaikki hautapaikkavaraukset tehdään Helsingin seurakuntayhtymän Hautapalveluiden kautta.
  • Vantaalaiselle vainajalle voidaan lunastaa arkkuhauta perushoidollisena tai uurnahauta perushoidollisena tai perushoidottomana.
  • Vantaan seurakuntayhtymä laskuttaa hautapaikasta ja toimenpiteistä oman hinnastonsa mukaan.

Sirottelualue 79S

• Tuhka sirotellaan alueelle vain ns. sulan maan aikana.
  • Vahtimestari suorittaa toimituksen ilman saattajia.
  • Alueelle ei saa viedä kukkia eikä kynttilöitä.
  • Vainajan muistelu tapahtuu korttelin 79X luona olevan muistokiven luona.
  • Haudalle ei voi lunastaa haudanhoitoa eikä haudalle saa hallintaoikeutta.‍
  • Hautausmaksu helsinkiläiseltä 140 €, ulkopaikkakuntalaiselta 155 €.
  • Hautauksen yhteydessä omaisilla on mahdollisuus lunastaa vainajalle muistolaatta Helsingin seurakuntayhtymältä. Laatta kiinnitetään korttelin keskellä olevaan muistokiveen hautausmaan toimesta, hinta 155 €.