05.05. Onneksi olkoon: Melissa, Melina, Maini | Palaute
Haagan seurakunta

Joululehti 2020 on ilmestynyt

23.11.2020, 10:40 /  päivitetty 23.11.2020, 11:07
Haagan seurakunnan päivitetyt joulunajan tiedot ovat juuri ilmestyneessä Joululehdessä. Mitä tahansa haluat kysyä joulunajan tilaisuuksiin tai koronaan liittyen, ole ystävällisesti yhteydessä seurakunnan työntekijöihin. Suuri osa tilaisuuksista on ulkotilaisuuksia tai verkkolähetyksiä. Lehteä on jaossa varmimmin Huopalahden kirkolla.
nukkekuva jouluseimestä_Maria_Joosef_paimenet_lampaat

Tästä voit lukea Haagan seurakunnan Joululehden 2020. 23.11. tulleiden rajoitusten myötä mm. konserttien toteutuminen on epävarmaa.

Joulu on mieliala, joka muuttaa mustan maan lumeksi ja saa kuuseen kynttilät valaisemaan pimeyden. Joulu on mieliala, joka on kaikille. Sulje vain silmäsi hetkeksi ja kun avaat ne taas niin on joulu luonasi. Ja Jeesus vihdoin syntynyt on!
Aina-Maria Lagerstedt, Haagan seurakuntalainen

Tässä on poimintoja joulunajan ohjelmasta:

‍29.11. Hoosianna! Sunnuntaina 29.11. voit osallistua messuun joko tästä linkistä avautuvaan Facebookin livelähetyksen kautta (klo 10) tai tulla kirkkoon (rajoitukset). Messuja pidetään poikkeuksellisesti kaksi, klo 10 ja klo 12. Pyry Paananen, Heikki Nenonen, Sofia Honkanen, Mari Silin, Olli Mönttinen. Mukana Lähde-kuoro. Rakenna joulupuu -keräyksen lahjatoiveet ovat haettavissa kirkolta.

Klo 12-14 kirkon pihalla on iloista tekemistä lapsille ja perheille. Tarjolla on kuumaa kaakaota ja mehua. Saat myös itsellesi kynttilän valoa tuomaan.

Samaan aikaan klo 12-14 olemme Pohjois-Haagan aseman pihalla tarjoilemassa glögiä ja jakamassa kynttilöitä.

su 6.12. Toisen adventtisunnuntain ja itsenäisyyspäivän messu klo 10. Mukana lauluryhmä Helsingin Lauluveljistä. Messun jälkeen seppeleenlasku sankarihaudoilla. Heikki Nenonen, Mari Silin, Hanna Autio.

su 13.12. Kolmannen adventtisunnuntain messu klo 10. Miika Kolari, Minna Kumpukallio, Olli Mönttinen.

Kauneimpia joululauluja lauletaan tänä vuonna Huopalahden kirkon pihalla sunnuntaina 13.12. klo 15 erityisesti lapsille ja perheille (tapahtumaan voi osallistua verkkolähetyksenä tästä avautuvalla linkillä Haagan seurakunnan facebook-sivulla) klo 18 (tähän tilaisuuteen voit äänestää toivelaulua samalla facebook-sivulla 1.-8.12.) ja torstaina 17.12. klo 18.00

su 20.12. Neljännen adventtisunnuntain messu klo 10. Pyry Paananen, Miika Kolari, Hanna Autio.

Jouluaatto to 24.12. Huopalahden kirkon pihalla Perheiden aattohartaus klo 13 Miira Muroma-Nikunen, Helena Määttänen ja perhe musisoivat.

Aattohartaus klo 16.30 Heikki Nenonen, Petteri Lehikoinen ja Lily-Marlene Puusepp musisoivat.

Verkkolähetyksenä jouluyönä 24.12. klo 23 Jouluyön lauluhetki ja hartaus. Petteri Lehikoinen, laulu ja Lily-Marlene Puusepp, harppu. Olli Mönttinen, piano. Tekstit Miika Kolari. Jouluyön perinteinen yhteislaulutilaisuus toteutuu tänä jouluna kotisohville välitettynä tästä linkistä avautuvan Haagan seurakunnan Facebook-sivun kautta. Laula siis kanssamme kotoa käsin tuttuja joululauluja!

pe 25.12. Joulupäivän messu klo 10. Miika Kolari, Mari Silin, Maija Maltela.

la 26.12. Tapaninpäivän messu klo 10. Miira Muroma-Nikunen, Olli Mönttinen.

su 27.12. Messu klo 10. Mari Silin, Olli Mönttinen.

pe 1.1. Messu klo 10. Miika Kolari, Heidi Korhonen-Björkman.

su 3.1. Messu klo 10. Mari Silin, Miika Kolari, Heidi Korhonen-Björkman.

ke 6.1. Joululaulumessu klo 10. Miira Muroma-Nikunen, Hanna Autio, Knuut Nissinen, viulu.