05.05. Onneksi olkoon: Melissa, Melina, Maini | Palaute
Herttoniemen seurakunta

Hartaussisältöjä kotikäyttöön

09.10.2021, 13:04
Teinityttö huoneessaan kännykällä hämärässä huoneessa

Koti on hyvä paikka rukoukselle ja hartauselämälle. Rukouselämän tueksi löydät monenlaista videomateriaalia sekä YouTube-kanavaltamme että Facebook-sivuiltamme.

Alla linkkejä myös muillekin sivuille, josta voit löytää apua ja tukea omalle rukouksellesi:

• Verkkokirkon rukoussivut - Sivustolta löydät kirkon vanhaa rukousmateriaalia ja linkkejä eri toimijoiden esirukouspalveluihin.
  • Esirukouspalvelu Itkumuuri - Itkumuuri Helsingin seurakuntien kaikille avoin palaute- ja rukouskanava. Rukoukset julkaistaan niin haluttaessa seinällä ja luetaan esirukouksena kirkossa.
  • Hiljaisuuden ystävät ry:n sivut - Hiljaisuuden Ystävät ry vaalii ja edistää kirkon vanhasta rukoushiljaisuuden perinteestä nousevaa hengellistä elämää monin tavoin. Yhdistys kouluttaa retriitinohjaajia, hengellisiä ohjaajia ja Hiljaisuuden joogan® ohjaajia sekä luontohengellisyyden ja pyhiinvaelluksen taitajia. Yhdessä eri verkostojen kanssa luomme mahdollisuuksia hiljentymiseen, mietiskelyyn ja sisäiseen rukoukseen.
  • Hiljainen tila - Hiljainen tila on Helsingin seurakuntayhtymän sivusto, jolle on koottu materiaaleja kristilliseen meditaatiosta, hengellisestä ohjauksesta ja retriiteistä. Sivulta löydät myös Helsingin pyhiinvaellusreitit.
  • Tuomasmessun sivut - Tuomasmessuyhteisö hakee ajassa olevia tapoja ilmaista pyhän läsnäoloa ja auttaa ihmisiä löytämään hengellisyytensä arjessa ja juhlassa. Yhteisön ydin on sunnuntai-iltaisin Agricolan kirkolla järjestettävä Tuomasmessu. Sivulta löydät myös materiaaleja omaan hengelliseen elämääsi.
  • Verkosto-seurakunnan sivut - Verkosto on kaikenikäisille tarkoitettu seurakuntayhteisö, joka toimii pääkaupunkiseudulla luterilaisen tunnustuksen pohjalta. Verkosto rakentuu pienryhmistä ja yhteisistä messuista ympäri pääkaupunkiseutua. Sivuilta löydät myös verkkopyhäkoulun ja videoita Verkoston jumalanpalveluksista.