30.04. Onneksi olkoon: Mirja, Miia, Mira, Mirva, Mirka, Mirjami, Mirella, Mirkka | Palaute
Herttoniemen seurakunta

Sinustako vapaaehtoinen?

08.10.2021, 18:52
Seurakunta olemme me kaikki. Tule mukaan toimimaan!
Kolme iloista nuorta keittiössä kattilan äärellä

"Kaksi tavallista kättä Jeesus työhön lähettää, kovin paljon tekemättä ilman niitä täällä jää." Laulaa Pekka Simojoki. Seurakunta ei elä ilman seurakuntalaisten käsiä ja sydämiä. Tarvitsemme sinua. Anna omat lahjasi ja oma osaamisesi käyttöön. Alla muutamia esimerkkejä vapaaehtoistyöstä seurakunnassa:

• Isosuus: Rippikouluissamme toimii vuosittain kymmeniä vapaaehtoisia nuoria, jotka omalla olemisellaan luovat rippikoululaisille unohtumattomia kokemuksia lähimmäisen rakkaudesta ja kristityn elämästä. Ole yhteydessä seurakuntamme nuorisotyöntekijöihin, jos rippikouluhommat ja nuorisotyö kiinnostavat.
  • Musiikki: Osaatko laulaa tai soittaa? Tule mukaan kuoroihin tai soittamaan vaikka messuihin tai tapahtumiin. Ole yhteydessä seurakuntamme kanttoreihin.
  • Jumalanpalveluselämä: Tarvitsemme messuihimme ehtoollisenjakajia, tekstien lukijoita, esirukoilijoita ja erilaisia apukäsiä. Messuryhmä myös kouluttaa erilaisiin tehtäviin. Ole yhteydessä seurakuntamme pappeihin.
  • Lähimmäispalvelu: Onko sinulla antaa aikaa yksinäiselle? Haluaisitko alkaa ystäväksi tarvitsevalle? Ole yhteydessä seurakuntamme diakoneihin.
  • Varhaiskasvatus: Kiinnostaako pyhäkoulun vetäminen, perheiden tapahtumien järjestäminen tai vaikka kerhomummoilu tai -pappailu? Ole yhteydessä varhaiskasvatuksen ohjaajiimme.
  • Toimintaryhmät: Haluaisitko vetää raamattu- tai rukouspiiriä? Vai kiinnostaisiko näytelmäkerho tai yhteinen koiranulkoilutus? Aikuisten ryhmätoiminnasta ole yhteydessä pappeihimme, koululaisten ja nuorten toiminnasta nuorisotyöntekijöihin.
  • Palveluoperaatio Saapas: Palveluoperaatio Saapas vastaa nuorten välittömään sosiaaliseen, psyykkiseen tai fyysiseen avun tarpeeseen.
    Saappaan täysi-ikäiset, koulutetut vapaaehtoiset kohtaavat nuoria heidän ehdoillaan siellä missä he ovat. Saappaan vapaaehtoiset päivystäjät kulkevat nuorten rinnalla kaduilla kuunnellen, auttaen ja opastaen. Saapaslaisilla on aikaa kaduilla juuri niille nuorille, jotka tarvitsevat huolenpitoa, apua tai juttukaveria. Lue lisää: Itä-Helsingin Saapas.
  • Jotain muuta, mitä? Laita meille viestiä: herttoniemi.srk@evl.fi ja kerro ideasi!

‍Tsekkaa myös:

• Vapaaehtoistyö.fi - Vapaaehtoistyö.fi-palvelusta löydät vapaaehtoistehtäviä ja voit ilmoittaa niistä.
  • Kotimaanapu.fi - Kotimaanapu auttaa hädänalaisia suomalaisia ja Suomessa asuvia syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta. Kotimaanavun kautta voit auttaa joko vapaaehtoistyöllä tai tekemällä rahalahjoituksen. Kotimaanavun varoin tehtävä paikallinen avustustyö toteutetaan Suomen evankelis-luterilaisten seurakuntien diakoniatyön kautta. Apu menee perille diakoniatyöntekijöiden välittämänä ihmiseltä ihmiselle.