29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute
Herttoniemen seurakunta

Apua tarjolla yhä useammalle nuorelle: Walk in terapiaa nyt myös Itäkeskuksen Ohjaamossa

20.02.2024, 11:58 /  päivitetty 20.02.2024, 12:25
Walk in terapia on matalan kynnyksen mielenterveysapua, joka on yksi keino vastata nuorten kasvaneisiin opiskelun ja jaksamisen haasteisiin.
Nuori henkilö istuu ulkona porrastasanteella

Kirkko Helsingissä alkoi parisen vuotta sitten tarjota nuorille maksutonta walk in terapiaa Matteuksenkirkon Varustamolla Itäkeskuksessa. Koulutetut ammattilaiset tarjoavat apua mielen hyvinvointiin 16–29-vuotiaille joka maanantai klo 14–18.

Nyt palvelu on laajentunut Itäkeskuksen Ohjaamoon, jossa walk in -terapeutit ovat nuorten tukena torstaisin klo 12–16.

Molemmissa paikoissa apua saa ilman ajanvarausta, ilmaiseksi ja nimettömänä. Kaikki keskustelut ovat luottamuksellisia. Nuoren kanssa keskustelevat koulutetut terapeutit hänen toivomistaan asioista. Jo kerta voi riittää, mutta uudelleenkin voi tulla.

Walk in terapia toimii myös Helsingin vankilassa, jossa terapeutti tarjoaa nuorille vangeille keskusteluapua.

Itäkeskuksen Ohjaamo toimii Itäkeskuksen kirjastossa (kulttuurikeskus Stoa), Turunlinnantie 1

Matteuksenkirkon Varustamon osoite on Turunlinnantie 3, Itäkeskus.