20.07. Onneksi olkoon: Maarit, Reetta, Marketta, Reeta, Maaret, Margareeta | Palaute
Herttoniemen seurakunta

Herttoniemen kirkolle jätettiin haikeat jäähyväiset

Herttoniemen seurakunta

27.05.2024, 12:46 /  päivitetty 27.05.2024, 13:20
Ihmisiä istumassa Herttoniemen kirkon pääoven edessä jäähyväismessussa

Herttoniemen kirkon jäähyväisjuhlaan lauantaina 25.5. kokoontui noin 170 henkeä. Kirkon oven eteen oli tehty alttari, ja kirkon kuorot lauloivat kanttori Kirsi Lemposen johdolla. Penkkejä oli tuotu Myllypuron kirkolta, ja osa ihmisistä istui myös kiviaidalla hienossa kesäsäässä.

Messun toimitti lääninrovasti Jukka Pakarinen, häntä avustivat kirkkoherra Minnamari Helaseppä ja eläkkeellä olevat entiset kirkkoherrat Veijo Vatka ja Markku Rautiainen. Ehtoollisavustajina olivat seurakuntaneuvoston jäsenet Jaakko Autio, Maija-Leena Linna sekä nuorisohallituksen puheenjohtaja Nuutti Hurme ja Saila Hurme. Mukana oli myös piispa Eero Huovinen, jonka isä oli seurakunnan ensimmäinen kirkkoherra Lauri Huovinen.

"Vaikka joudumme jättämään kirkon, Jumala ei jätä meitä."

Monin tutuin virsin ja raamatunkohtia ja lohduttavia sanoja kuunnellen saimme jättää rakkaan kirkkomme. Kirkkokahvit jatkuivat muisteluiden parissa kirkon pysäköintialueella, missä kuoro vielä lauloi ja suntio Hannu Jylö soitti hanuria.

"Kiitos koskettavasta tilaisuudesta ja kauniista kirkosta", kirjoitti moni. Kyyneliltäkään sei säästytty, mutta oli hienoa tavata monia ihmisiä, joille kirkko on ollut täynnä merkityksellisiä kokemuksia vuosikymmenten ajalta.

Seurakunta kerää muistoja ja valokuvia yhteistyössä Herttoniemi-seuran kanssa. Voit lähettää niitä osoitteeseen herttoniemi.srk@evl.fi