06.10. Onneksi olkoon: Pinja, Minttu | Palaute
Herttoniemen seurakunta

Syksyn messut rakentavat yhteistä hyvää ja yhteistä pyhää - olet lämpimästi tervetullut!

Herttoniemen seurakunta

23.08.2024, 11:08 /  päivitetty 26.08.2024, 10:07
vihreällä pohjalla piirretty kuva ehtoollisesta

Messu eli ehtoollisjumalanpalvelus kokoaa eri-ikäiset seurakuntalaiset yhteen hiljentymään ja tapaamaan toisia. Sunnuntaimessu katkaisee arjen ja auttaa rauhoittumaan ja kuulemaan, mitä Jumala haluaa meille puhua päivän raamatun tekstien, saarnan, virsien tai hengellisten laulujen ja rukouksen kautta.

Herttoniemen seurakunnassa tai lähiympäristössä on monenlaisia messuja, joihin olet lämpimästi tervetullut.

Sunnuntaimessut Kulosaaren ja Myllypuron kirkoissa

Sunnuntaimessut ovat Kulosaaren kirkossa klo 10 ja Myllypuron kirkossa klo 12. Messun jälkeen on aina kirkkokahvit, ja joskus erityispyhinä myös lounas. Olisi hienoa, jos joskus haluaisit osallistua messun toteuttamiseen! Voit esimerkiksi jakaa virsikirjoja, kerätä kolehtia, lukea tekstejä, tehdä rukouksia - jonain sinulle sopivana sunnuntaina. Olet tervetullut messuryhmään, ota yhteys Maija-Leena Linnaan, maija-leena.linna@kolumbus.fi p. 040 584 5570.

Perhemessut on tehty pienimpien ehdoilla, ja musiikin mukana voi myös leikkiä.

Gospelmessuissa musiikki on vauhdikkaampaa, ja lauluja sekä virsiä säestetään kitaralla ja pianolla.

Levollisuuden viikkomessuissa Kulosaaren kirkossa lauletaan Taizé-lauluja.

Meditatiivisissa messuissa hiljennytään mietiskelemällä ja pienten kehollisten harjoitusten avulla.

Messut Kulosaaren kirkossa

Messut Myllypuron kirkossa

‍Roihuvuoren kirkossa on sunnuntaisin klo 16 verkostomessu ja pyhäkoulu. Verkostomessuissa musiikista vastaa bändi, joka soittaa ylistysmusiikkia ja virsiä. Messu on suunniteltu erityisesti nuorille aikuisille, mutta kaikenikäiset ovat tervetulleita. Lapsille on pyhäkoulu.

Monikielisiä messuja järjestetään Matteuksenkirkolla, Turunlinnantie 3 (Stoaa vastapäätä). Järjestäjinä ovat Matteuksenkirkolla toimivat erikieliset seurakunnat.

Arabiankielistä messua vietetään Kulosaaren kirkossa.