06.05. Onneksi olkoon: Ylermi | Palaute
Herttoniemen seurakunta

Diakoniatyöntekijät: Näin autat turvallisesti lähelläsi asuvia ihmisiä, joiden varat eivät riitä elämiseen

Herttoniemen seurakunta

03.11.2023, 13:48 /  päivitetty 08.12.2023, 10:15
Herttoniemen srk diakoniatiimi kuvattuna vanhan Herttoniemen kirkon edessä

Monille helsinkiläisille arki on taistelua erilaisten vaikeuksien kanssa. Kuka tahansa voi sairastua tai jäädä työttömäksi, tai rahat eivät tahdo riittää edes välttämättömiin tarpeisiin. Lisäksi ruoka ja asuminen on kallistunut.

Apua on kuitenkin mahdollista saada - ja sinäkin voit osaltasi auttaa.

Helpoin tapa auttaa vähävaraista naapuria on Mobile Pay 12182

Me seurakunnan diakoniatyöntekijät voimme tietyin edellytyksin antaa diakonia-avustuksia esimerkiksi sairauden, velkaantumisen tai työttömyyden keskellä eläville. Tähän voidaan käyttää sekä seurakunnan omia että avustamiseen lahjoitettuja varoja. Poliisihallitus on myöntänyt tätä varten Helsingin seurakuntayhtymälle jatkuvan rahankeräysluvan.

Näin kerättyjä varoja on rahankeräyslain mukaan mahdollista käyttää Helsingissä asuvien, vähävaraisten ja syrjäytymisvaarassa olevien yksittäisten ihmisten ja perheiden diakoniseen avustamiseen ja tukemiseen. Se tarkoittaa esimerkiksi maksusitoumusta ruokaan tai muihin välttämättömiin menoihin. Se voi olla myös muunlaista tukea elämässä selviytymiseen.

Ennen avustuksen myöntämistä käymme läpi hakijan taloudellisen tilanteen avustamisperiaatteiden mukaisesti, joten apusi päätyy varmasti juuri sitä tarvitsevalle ihmiselle. Voit siis lahjoittaa turvallisesti.

Lahjoituksesi voi olla kriisin keskellä elävälle lähimmäiselle todella merkittävää.

Lämmin kiitos avustasi!

Herttoniemen seurakunnan diakoniatyöntekijät