04.05. Onneksi olkoon: Roosa, Rosa, Ruusu | Palaute
Hyvän Paimenen kirkko

Messu Hyvän Paimenen kirkossa

Pakilan seurakunta

Kalenteri ja kellosymboli12.05.2024 klo 11:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliHyvän Paimenen kirkko, Palosuontie 1, 00660 Helsinki

Tämän sunnuntain messussa

• Marita Toivonen on liturgi
  • Jussi Tuurna saarnaa
  • Ari Häyrinen on kanttori

Musiikissa mukana Sakari Topi ja Susanna Airola.

Kolehti kerätään mediatyöhön Intiassa Medialähetys Sanansaattajien kautta.

Kirkkokahvit messun jälkeen Paimensalissa.

Pyhän Hengen odotus

Sunnuntain latinalainen nimi exaudi (= kuule, Herra) on päivän antifonin alusta (Ps. 27:7). Seurakunta odottaa rukoillen Pyhän Hengen lahjaa.

Ennen taivaaseenastumistaan Kristus lupasi omilleen Pyhän Hengen ja kehotti heitä odottamaan tämän lupauksen täyttymistä. Kristuksen lupaama Pyhä Henki luo yhteyden taivaaseen astuneen Herran ja opetuslasten (seurakunnan) välille, karkottaa pelon ja tekee kristityt osallisiksi Kristuksesta ja hänen lahjoittamastaan pelastuksesta. Pyhä Henki vakuuttaa kristityille, että he ovat Jumalan lapsia ja saavat Jeesuksen tavoin kutsua Jumalaa nimellä Abba, Isä.

Liturginen väri valkoinen, neljä alttarikynttilää.

Järjestäjä: Pakilan seurakunta
Yhteyshenkilö: Marita Toivonen