19.05. Onneksi olkoon: Emma, Emilia, Milla, Emmi, Milja, Mila, Milka, Amalia | Palaute
Kallion kirkko

Reformaatioviikkoa vietetään Kallion seurakunnassa

18.01.2017, 10:32

Reformaatiosta tulee kuluneeksi tänä vuonna 500v. ja Kallion seurakunnassa vietetään merkkivuoden kunniaksi Reformaatioviikkoa 23.-29.1., jolloin mielenkiintoisten keskustelutilaisuuksien, juhlamessun sekä jopa Martin ja Käthe reformaatio-oluiden lanseerauksen merkeissä.

Reformaatioviikko alkaa Kallion kirkossa järjestettävällä kolmen illan Piispoja, poliitikkoja ja pop tähtiä -keskustelusarjalla.

Tiistaina 24.1. kello 19 aiheena on Reformaatio ja ekumenia. Keskustelijoina Helsingin emerituspiispa Eero Huovinen, Suomen katolisen kirkon piispa Teemu Sippo ja Suomen Ekumeenisen Neuvoston pääsihteeri Mari-Anna Pöntinen. Illan juontaa pastori Laura Huovinen.

Keskiviikkona 25.1. kello 19 aiheena on Reformaatio ja politiikka. Keskustelijoina ovat poliitikot Ilkka Kantola, SDP, Olli Rehn, Keskusta ja Anna Kontula, Vasemmistoliitto. Illan juontaa pastori Visa Viljamaa.

Torstaina 26.1. kello 19 aiheena on Reformaatio ja tulevaisuus. Keskustelijoina ovat pastori, päätoimittaja Jaakko Heinimäki, toimittaja, juontaja Tiina-Rakel Liekki sekä yllätysvieras. Illan juontaa pastori Mari Mattsson.

Sunnuntaina 29.1. vietetään Reformaatioviikon juhlamessua Kallion kirkossa kello 10. Messussa on liturgina Teemu Laajasalo, saarnaa Savonlinnan kirkkoherra Sammeli Juntunen, pappeina Laura Huovinen, Visa Viljamaa ja Mari Mattsson, diakonina Sari Pentikäinen, urkurina Olli Pyylampi, kanttorina Tommi Niskala. Messun jälkeen kirkkokahvit Kappelisalissa.

Viikon aikana lanseerataan myös Stadin Panimon kanssa yhteistyössä tehdyt Kallion seurakunnan Martin ja Käthe -oluet, joita on myynnissä reformaatioviikosta lähtien Olutravintola Sivukirjastossa ja Ravintola Oivassa. Perjantaina 27.1. oluita maistellaan Ravintola Oivassa, os. Porthaninkatu 5, kello 19 lähtien. Illassa on mukana Stadin Panimosta Ingrid Viertola kertomassa oluen historiasta. Sunnuntaina 29.1. oluita maistellaan Olutravintola Sivukirjastossa, os. Fleminginkatu 5, juhlamessun jatkoilla kello 15.