17.07. Onneksi olkoon: Ossi, Ossian | Palaute
Kallion seurakunta

Auta – alueellamme asuvien ihmisten hätä kasvaa

Kallion seurakunta

03.06.2024, 14:04
Kallion seurakunnan alueella asuu monia vähävaraisia. Kohonneet sähkölaskut ja inflaatio ovat monille kestämättömiä arjen kuluja. Jos kuulut yhteiskunnassamme hyväosaisiin, anna toivoa toivottomille seurakuntamme avustusrahaston kautta.
Käsi, joka tiputtaa sydämiä purkkiin

- Kesällä annoin avustusta nuorelle, joka Kelan tukien viivästymisen takia joutui olemaan nälissään, kun mitään rahaa ei tullut mistään, johtava diakoniatyöntekijä Anne Mäki-Kokkila kertoo.

Inflaatio ja kohonneet sähkölaskut ovat keikauttaneet uusia ihmisiä avun tarpeen piiriin. Apua tarvitaan niin lapsiperheissä kuin yksin elävien ihmisten arjessakin.

- Liikutuin itsekin, kun lapsi pienen avustussumman nähdessään puhkesi itkuun ja totesi äidilleen, että ”voimme vihdoinkin paistaa lettuja”. Ei lasten pitäisi joutua elämään tällaista lapsuutta, Mäki-Kokkila suree.

Diakoniatyöntekijöiden, kirkon auttamisen ammattilaisten huoli lisääntyy kuukausi kuukaudelta. Liian moni on putoamassa turvaverkkojen läpi. Anne Mäki-Kokkila muistuttaa, että vastuun ihmisten selviytymisestä pitää olla yhteiskunnalla, valtiolla.

- Se apu, mitä diakoniatyössä tarjotaan, on ensisijaisesti ihmisen kokonaisvaltainen kuuleminen. Pyrimme aina löytämään ihmisen kanssa yhdessä toivon näkökulman. Ja usein se löytyykin. On hienoa, kun saa ihmisen muutaman tapaamiskerran avulla kiinni taas elämään.

- Meillä ei ole rahavaroja kuin pieneen avustamiseen, jonkun pahan paikan yli. Sekin on usein merkityksellistä, mutta budjettivarat ovat pienet. Onneksi on tämä hätäapurahasto, josta voimme jakaa ihmisten antamia lahjoituksia eteenpäin, Anne Mäki-Kokkila iloitsee.

Voit auttaa Kallion seurakunnan alueen ihmisiä lahjoittamalla. Kaikki lahjoitusvarat käytetään alueemme vähävaraisten ja tilapäisesti hätään joutuneiden ihmisten elämäntilanteen parantamiseksi.

Viite ja MobilePay-numero kohdistavat avustuksesi Kallion seurakunnan diakoniatyöhön.

Helsingin seurakuntien diakoniatyön yhteinen lahjoitustili: FI49 1237 3000 1756 76

Viite 2037

Tai