16.08. Onneksi olkoon: Aulis | Palaute
Kallion seurakunta

Kallion kirkon tornin turvallisuusohjeet - Safety instructions in order to visit Kallio Church Tower

Kallion seurakunta

24.05.2024, 16:11
Kallion kirkon torni on avattu yleisölle kesäkaudeksi 2024. Torniin mennään pelastusviranomaisten edellyttämän turvallisuusprotokollan mukaisesti. Please read the safety instructions above.
Kallion kirkon torni ylhäältä kuvattuna

Ostamalla tai hankkimalla muulla tavoin pääsyn torniin, henkilö sitoutuu noudattamaan seuraavia turvallisuusohjeita.

1. Vierailija liikkuu kirkon tornissa aina omalla vastuulla.

2. Torniin menon edellytyksenä on täysi-ikäisyys. Edellytämme myös riittävää fyysistä ja henkistä toimintakykyä. Tornioppaalla on aina oikeus tehdä oma arvionsa siitä, täyttääkö torniin haluava ihminen vaaditut edellytykset.

3. Isot kassit ja reput jätetään erilliseen tilaan vierailun ajaksi. Erilaisten rappumateriaalien takia korkokengillä liikkuminen on turvallisuusriski.

4. Vierailuja tehdään maksimissaan kymmenen hengen ryhmissä, kahden oppaan kera. Näin voimme varmistua turvallisuudesta tilanteissa, jos esimerkiksi joku ryhmän jäsen joutuu keskeyttämään kierroksen omalta osaltaan.

5. Vierailija sitoutuu hyvään käytökseen myös muiden ihmisten turvallisuuden takaamiseksi. Kallion seurakunnassa noudatetaan turvallisemman tilan periaatteita.

6. Vierailija on korvausvelvollinen kiinteistölle ja sen ympäristöön aiheuttamistaan vahingoista. Tornista ei saa heittää alas mitään esineitä.

7. Mikäli tornivierailulla tapahtuu jotain poikkeavaa, viestinnästä vastaavat viranomaiset ja seurakunta.

Reitit ovat ensisijaisesti huoltoreittejä. Kallion kirkon torni on avattu matkailukäyttöön konsultoimalla Helsingin kaupungin pelastuslaitosta ja Helsingin seurakuntayhtymän kiinteistöosastoa.

Safety instructions to the tower

By purchasing or otherwise acquiring access to the tower, a person agrees to follow the following safety guidelines.

1. Visitors enter the church tower at their own risk at all times.

2. You must be of legal age (18) to enter the tower. We also require sufficient physical and mental fitness. The tower guide always has the right to make their own assessment of whether a person entering the tower meets the required conditions.

3. Large bags and rucksacks will be left in a separate room for the duration of the visit. Due to the different stair materials, there is a safety risk in wearing high heels.

4. Visits are made in groups of a maximum of ten, with two guides. This is to ensure safety in the situation where, for example, a member of the group has to interrupt the tour on their own account.

5. The visitor also commits to good behaviour to ensure the safety of other people. The Kallio Church follows the principles of safer space.

6. The visitor is liable for any damage caused to the property and its surroundings. No objects may be thrown from the tower.

7. In the event of any abnormal situation during a visit to the tower, the authorities and the congregation will be responsible for communication.

The routes are primarily maintenance routes. The tower of Kallio Church has been opened for tourist use in consultation with the Helsinki City Rescue Department and the Helsinki Parish Council's real estate department.