19.05. Onneksi olkoon: Emma, Emilia, Milla, Emmi, Milja, Mila, Milka, Amalia | Palaute
Kallion seurakunta

Kallion seurakunnan seurakuntaneuvosto 2023-2026

11.01.2023, 14:01
Vuoden 2022 seurakuntavaaleissa Kallion seurakunnassa äänesti yhteensä 1601 henkilöä, ja äänestysprosentti on 9,25 %. Edellisissä seurakuntavaaleissa äänestysprosentti oli Kalliossa 10,7 %.
Kuvakollaasi jossa neljätoista kasvokuvaa Kallion seurakunnan seurakuntaneuvostosta ja otsikko Kallion seurakuntaneuvosto 2023-2026

Kallion seurakuntaneuvoston suurin ryhmä on Tulkaa kaikki. Ryhmästä valittiin seurakuntaneuvostoon 13 jäsentä. Sanasta tekoihin -ryhmästä valittiin yksi jäsen, Fiia-Iida Tuomikoski.

Nyt valittu seurakuntaneuvosto toimii vuodet 2023–2026.

Mitä seurakuntaneuvosto tekee?

Seurakuntaneuvosto johtaa seurakuntayhtymään kuuluvan seurakunnan toimintaa. Seurakuntaneuvoston jäsenet suunnittelevat, kehittävät ja ohjaavat seurakunnan toimintaa.

Helsingin seurakuntayhtymään kuuluvan Kallion seurakunnan seurakuntaneuvostossa on kirkkoherran lisäksi 14 jäsentä. Vaaleilla valittavien jäsenten lukumäärä määräytyy seurakunnan väkiluvun perusteella.

Kallion seurakuntaneuvoston puheenjohtajana toimii kirkkoherra Riikka Reina. Vuoden 2022 lopussa päättyvällä kaudella varapuheenjohtajana ja seurakuntaneuvoston kokousten puheenjohtajana on toiminut Lauri Grünthal.

Yhteinen kirkkovaltuusto ja yhteinen kirkkoneuvosto

Kallion seurakuntalaiset äänestivät Helsingin yhteiseen kirkkovaltuustoon viisi jäsentä. Yhteinen kirkkovaltuusto päättää seurakuntayhtymän (eli kaikkia Helsingin seurakuntia koskevasta) talousarviosta, kirkollisveron suuruudesta, rakennushankkeista ja suurimmista avustuksista. Kirkkovaltuusto jakaa seurakuntatyöhön käytettävät varat Helsingin seurakuntien kesken. Yhteinen kirkkovaltuusto valitsee yhteisen kirkkoneuvoston, joka vastaa käytännön johtamisesta ja valmistelee asiat yhteisen kirkkovaltuuston päätettäväksi.