03.05. Onneksi olkoon: Outi | Palaute
Kallion seurakunta

Laula – meditoi – kirjoita. Ilta itselle

10.02.2023, 15:30
Virittäydy meditatiiviseen kirjoittamiseen messun avulla.
Meditatiivinen kirjoittaminen

Haluatko kokeilla meditatiivista kirjoittamista? Joka keskiviikko meditatiivisen kelttimessun tai rukouslaulumessun jälkeen voi osallistua teelle ja meditatiivisen kirjoittamisen hetkeen (noin 20 min) retriitinohjaaja, diakoni Nina Klemmtin ohjauksessa.

Haluatko tulla kirkkoon olemaan kaikessa rauhassa, hengittämään, ehkä vähän hyräilemään – huomaamaan, että elämä on juuri nyt? Haluatko pudottaa taakat harteiltasi ja levätä vähän, vaikka kellahtamalla penkkiin pitkällesi, jos siltä tuntuu?

Kallion kirkon keskiviikkoiltojen meditatiivinen kelttimessu ja rukouslaulumessu klo 18 on sinun messusi. Siellä voit vain olla samalla, kun sana ja sävel kantavat ikiaikaista sanomaa ympärilläsi. Jos haluat, voit laulaa: messun keskiaikaiset melodiat ja suomen- ja latinakieliset tekstit houkuttavat hiljaiseen mielen ja sydämen tilaan.

Messun lauluissa avustaa esilaulajien ryhmä Anima mea, jota vuorotellen ohjaavat musiikkipedagogi Hilkka-Liisa Vuori tai rukouslaulaja Johanna Korhonen. Rukouslauluihin voi jokainen messuun tulija osallistua esilauluryhmän mukana. Voit katsoa laulun sanoja paperista, mutta ihaninta on vain heittäytyä seuraamaan ääntä Anima mean johdolla. Voit myös antaa itsellesi luvan vain kuunnella ja antaa Sanan ja sävelen hoitaa.

Voit halutessasi tulla mukaan myös messun esilauluryhmään Anima meaan. Se on avoin ryhmä, johon kukin voi osallistua omien aikataulujensa salliessa. Harjoitus on keskiviikkoisin ennen messua alkaen klo 17 Kallion kirkossa. Ryhmään osallistuminen ei edellytä ns. laulutaitoa, vaan jokainen on tervetullut mukaan omalla äänellään.

Messussa on käytössä vegaaninen leipä ja viini.

Messun jälkeen voit sitten osallistua teelle ja meditatiivisen kirjoittamisen hetkeen (n. 20 min) retriitinohjaaja, diakoni Nina Klemmtin ohjauksessa.

Jos meditatiiviset messut tai kirjoitushetket kiinnostavat, katso tilaisuutesi täältä: