03.05. Onneksi olkoon: Outi | Palaute
Kallion seurakunta

Suomen Lähetysseuran uudet työntekijät siunataan tehtäviinsä Kallion kirkossa

12.01.2023, 19:57 /  päivitetty 12.01.2023, 20:21
Piispa Teemu Laajasalo siunaa Suomen Lähetysseuran kehitysyhteistyöhön lähtevät työntekijät tehtäviinsä. Kaikille avointa iltamessua vietetään torstaina 19.1. klo 18.
Vasemmalla kolme ylöspäin kurkottavaa ihmistä vaaleansinistä taivasta vasten. Oikealla teksti Tervetuloa Piispa siunaa maailmalle lähteviä iltamessussa. Logot Suomen Lähetysseura, Kallion kirkko

Suomen Lähetysseuran työntekijät saatellaan uusiin työtehtäviinsä heidän puolestaan yhdessä rukoillen. Piispa Teemu Laajasalo siunaa neljä uutta kehitysyhteistyöntekijää tehtäviinsä Kallion kirkossa torstaina 19.1. klo 18.

Illalla vietettävä messu on kaikille avoin. Tilaisuudessa saarnaa Teemu Laajasalo, messun toimittavat Kallion seurakunnan työntekijät.

Neljä kokenutta ammattilaista eri puolille maailmaa

Puutalousinsinööri, M.Sc. in Environmental Technology, Seppo Karppinen lähetetään talouden ja hyvän hallinnon asiantuntijaksi itäiseen ja eteläiseen Afrikkaan. Asemapaikka on Etiopia.

- Minua inspiroi ihmisoikeuksien puolustaminen, köyhyyden ja syrjäytymisen vähentäminen sekä ruokaturvan ja ympäristön hoidon kehittäminen, Karppinen kertoo.

Sosionomi YAMK Päivi Lilja lähetetään vammaisten henkilöiden oikeuksien ja vammaisinkluusion asiantuntijaksi Etelä- ja Kaakkois-Aasian työalueelle. Asemapaikka on Thaimaa.

- Erityisen tärkeänä tulevassa työssä pidän vammaisten ihmisten osallisuutta. Pidän kovasti arvossa vammaisliikkeen slogania "Ei mitään meistä ilman meitä", Lilja sanoo.

Maatalous- ja metsätieteiden maisteri Eija Mustonen lähetetään alueelliseksi hankehallinnon asiantuntijaksi Etelä- ja Kaakkois-Aasian työalueelle. Asemapaikka on Thaimaa.

- Hankehallinto kuulostaa paperinmakuiselta, mutta on hirmuisen mielenkiintoista, kun sitä tekee ihmisten kanssa yhdessä. Pohditaan mihin pyritään ja kerrotaan muillekin siitä missä on onnistuttu, Mustonen intoilee.

VTM Lassi Vasanen lähetetään digitaalisen rauhanrakennuksen asiantuntijaksi, Lähi-idän, Pakistanin ja läntisen Afrikan työalueelle. Asemapaikkana on Israel.

- Työalue on hyvin laaja, joten sen jatkuva analysoiminen ja ymmärtäminen sekä sen hallinnoiminen rajallisilla resursseilla on valtava haaste. Tämä innostaa työskentelemään ja ratkaisemaan käytännön ongelmia, mitä esimerkiksi tilannekuvan rakentamiseen, riskienhallintaan ja toiminnanohjaukseen liittyy, Vasanen pohtii.

Suomen Lähetysseura on vanhin Suomessa toimiva lähetysjärjestö.