29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute
Kannelmäen kirkko

Dösä hurautti katukuvaan Kannelmäessä ja Vartiokylässä

24.10.2017, 12:30 /  päivitetty 25.10.2017, 09:46

Kannelmäen ja Vartiokylän seurakunnat siirtyivät neljän seinän sisältä kohtaamaan ihmisiä Dösä-projektin myötä. Dösä eli Kannelmäen ja Vartiokylän seurakuntien yhteinen liikkuva toimitila saapui siis Stadiin.

Dösä on hankittu kulkemaan sinne missä ihmiset ovat, esimerkiksi uusille asuinalueille, missä palveluita ei vielä ole ja minne ketterästi liikkuva kirkko voi tuoda iloa ja apua. Dösä kulkee vuoroin Kannelmäen ja vuoroin Vartiokylän teillä ja toreilla. Värikkäästi teipatun Dösän voi kesällä bongata mm. soppatykeillä ja alueen yhteisissä tapahtumissa.

Auto on vuorattu seurakuntien käyttöön kolmeksi vuodeksi. Dösä on osa toimintakulttuurin muutosta, ja siihen on saatu seurakuntayhtymästä Luther-sponssia.

Dösän iskulauseeksi eli sloganiksi valittiin Yhteisellä tiellä. Yhteisellä tiellä kuvastaa paitsi kristillisen sanoman symboliikkaa myös tiellä liikkuvaa toimitilaa.

Mitä liikkuva toimitila on jo mahdollistanut ja mitä siltä vielä toivotaan? Videolla kirkkoherra, nuorisotyönohjaaja ja diakonissa kertovat omat näkemyksensä. Toimittaja: Jan Ahonen.