30.04. Onneksi olkoon: Mirja, Miia, Mira, Mirva, Mirka, Mirjami, Mirella, Mirkka | Palaute
Kannelmäen kirkko

Timo Sahille Pro ecclesia -mitali

23.11.2016, 09:01

Pro ecclesia -mitali voidaan myöntää "kirkon työssä erityisen ansioituneille henkilöille". Eilen 22.11. kirkkohallituksen täysistunto myönsi mitalit kuudelle kriteerit erittäin hyvin täyttävälle henkilölle. Yksi mitalin saajista on Kannelmäen lääkintäkenraalimajuri, dosentti Timo Sahi. Onnittelut kirkon hyväksi (pro ecclesia) pitkään ja monipuolisesti toimineelle mitalin saajalle!

Kirkkohallituksen perustelut mitalin myöntämiselle: "Timo Sahi on ollut kirkolliskokouksen jäsen vuosina 1988–2016 sekä toinen varapuheenjohtaja 1996–2004 ja 2008–2016 sekä ensimmäinen varapuheenjohtaja vuosina 2004–2008. Hän on toiminut Helsingin hiippakuntavaltuuston jäsenenä ja puheenjohtajana vuosina 2004–2012. Hän on Helsingin yhteisen kirkkovaltuuston jäsen (1979–2018) ja Kannelmäen seurakunnan seurakuntaneuvoston jäsen (1979–2018)."

Muut mitalin saaneet ovat opetusneuvos Kaisa Rönkä (Mikkelin hiippakunta), FM Marjaana Perttula (Turun arkkihiippakunta), TM Stig Kankkonen (Porvoon hiippakunta), poromies Jouni Jomppanen (Oulun hiippakunta) ja seurakuntaneuvos Jouko Ylinen (Lapuan hiippakunta). Onnittelut kaikille mitalin saajille.

Lääkintäkenraalimajuri, dosentti Timo Sahi