29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute
Kannelmäen kirkko

Rovasti Aili Raitavuo jää eläkkeelle: "Tässä vaiheessa päällimmäinen tunne on ehdottomasti kiitollisuus”

01.11.2016, 11:11

Ensimmäisenä adventtisunnuntaina 27.11. Kannelmäen kirkossa vietetään juhlaa kahdesta syystä. Klo 10 alkavassa messussa juhlitaan uuden kirkkovuoden alkamista ja joulun odotusta. Yhdessä lauletaan Hoosianna-hymni. Messussa saarnaa eläkkeelle jäävä rovasti Aili Raitavuo. Messun jälkeen juhlitaan sekä kiitollisin että haikein mielin Aili Raitavuon pitkää työuraa Kannelmäessä ja siirtymistä uuteen elämänvaiheeseen.

Miltä tuntuu eläkkeelle siirtymisen kynnyksellä, Aili?

"Tässä vaiheessa päällimmäinen tunne on ehdottomasti kiitollisuus. Erityisesti kahdesta syystä.

Ensiksi siksi, että olen saanut tehdä täyden työpäivän. Pitkin matkaahan on salaisuus, miten terveys riittää ja aikaa annetaan. Nyt osaa laskea, että reilut 41 työvuotta jää taakse, ja siitä kiitän. Kun valmistuin 1975 teologisesta tiedekunnasta, haaveilin nimenomaan seurakuntatyöstä, ja tämä unelma on paljolti täyttynyt.

Toiseksi tunnen suurta kiitollisuutta siitä, että saan nyt jättää työelämän taakseni. Tämä kiitollisuus tuntuu yllätyslahjalta, sillä vielä joitain vuosia sitten mietin, voiko näin hienosta työstä koskaan haluta eläkkeelle. Mutta kun reilu vuosi sitten tein päätökseni ja suunnitelman aikataulusta, aloin melkein heti odottaa uuden vaiheen alkamista! Iloitsen, jos vielä saan aikaa toisenlaisille asioille ja mahdollisuuden olla vapaampi aikatauluista ja monista muista työelämän paineista. Ja – jos terveyttä ja voimia annetaan – mielelläni vielä pappina palvelen, ilman viran valjaita."

Ensimmäisen adventtisunnuntain messun su 27.11. klo 10 toimittavat
rovasti Aili Raitavuo, kirkkoherra Sakari Enrold, kappalainen Virpi Koskinen,
kanttorit Anne Myllylä ja Taru Hämäläinen sekä kamarikuoro Vox Canora.

Rovasti Aili Raitavuon eläkkeellelähtöjuhlajuhla alkaa messun jälkeen kirkossa
n. klo 12.15 . Tervetuloa!