27.04. Onneksi olkoon: Merja, Meea | Palaute
Kannelmäen seurakunta

Hellyys ja läheisyys eivät ole menetettyjä | Kirkkoherra Virpi Koskisen tervehdys pääsiäisenä 2022

14.04.2022, 15:18
Pääsiäisen sanoma lohduttaa. Tämä ei jää tähän.
Keskellä Virpi Koskinen pikkutyttönä halaa isosiskonaan. Reunoilla piirretyt pääsiäismunat.

Siskoni, armaani, tukeni ja iloni. Äitimme ihmetteli, miksi emme riidelleet? Miksi olisimme, kun meillä oli roppakaupalla hellyyttä sopuisaan elämään! Rakkaudeksikin sitä kutsutaan. Ja taivaassa jälleen tapaamme.

Maailma tuntuu olevan sekaisin. Ja niin olen minäkin, tunnustan. Yllättävät ja täysin turhalta tuntuvat surut ovat kohdanneet kansakuntia ja yksilöitä. Minuakin. Menetin viime lokakuussa yllättäen isosiskoni, enkä ymmärrä tätä eroa vieläkään.

Pääsiäisen sanoma lohduttaa. Tämä ei jää tähän. Kuolema, tuo tympeä katoavaisuuden kauhu ja riitasointu, ei ole meidän päätepisteemme.

Kristukseen pelottomasti turvautuvat kokevat huikean riemun: Jeesus on kukistanut kuoleman ja pahuuden vallan.

Elämä on voittanut! Kiitos, kaikkeuden kuningas, viaton Vapahtajamme.

Tätä ihmettä on perinteisesti kuvattu pääsiäismunilla. Kuoren sisällä kuin haudan kätköissä piilee yllätys, jota emme osaa aavistaa. Uusi tulevaisuus odottaa meitä kaikessa rakkaudessa. Usko pois!

Kun suret poisnukkunutta läheistäsi, muista, että surusi kertoo kauneimmasta kaipauksesta. Kerran rakastettuna tahdot itse vielä rakastaa ja olla yhdessä. Jumala kutsuu valtavassa kaipauksessaan sinua läheisyyteensä. Jeesuksen tähden - älä pelkää Hänen rakkauttaan.

Pääsiäisen sanoma vahvistaa meille, että hellyys ja läheisyys eivät ole menetettyjä. Pyhää kiittäen ja rukoillen, pidä yhteyttä yllä. Halaa rakkaitasi, oikeasti tai sitten heitä laupeudella muistaen.

Siunaavin terveisin, pääsiäisaikana 2022

Virpi Koskinen, Kannelmäen seurakunnan kirkkoherra