19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Kannelmäen seurakunta

Rakkausklinikka tarjoaa tukea ja uusia näkökulmia parisuhteen ja perheen ongelmiin

20.04.2020, 15:28 /  päivitetty 19.05.2022, 11:25
Suomen evankelis-luterilaisella kirkolla on Rakkausklinikka-niminen palvelu Terve.fi-verkkosivustolla. Toteutuksesta vastaa A-lehdet.
Teksti Suhdepohdintoja rakkausklinikalla, Rakkausklinikka, terve.fi, taustalla värillisiä palloja

Rakkausklinikka on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon neuvontapalvelu, jossa kirkon perheneuvojat tarjoavat tukea ja näkökulmia parisuhdetta koskeviin kysymyksiin ja ongelmiin.

Rakkausklinikka toimii osoitteessa terve.fi/teemat/rakkausklinikka

”Parisuhde- ja perheongelmiin kannattaa hakea apua. Ulkopuolinen ammattilainen voi antaa uusia näkökulmia puheyhteyden löytämiseksi ja ongelmien ratkaisemiseksi”, sanoo johtava asiantuntija Sari-Annika Pettinen Kirkkohallituksesta.

Rakkausklinikan tavoitteena on

• tukea perheiden hyvinvointia
  • tarjota apua ihmissuhdeongelmissa sekä
  • antaa inspiraatiota paremman parisuhteen rakentamiseen

Kuka vaan voi lähettää Rakkausklinikalle anonyymisti parisuhdetta koskevia kysymyksiä, joihin kirkon perheneuvojat vastaavat.

Rakkausklinikka toimii terveyden ja hyvinvoinnin verkkopalvelussa Terve.fissä, ja sen toteuttaa A-lehdet. Vuonna 2021 Rakkausklinikalla oli yli 600 000 lukijaa.

Sivustolta löytyvät myös Rakkauden ammattilaiset - ja Rakkauden roihu -blogit, joissa käsitellään parisuhteiden ja perheiden haasteita monista eri näkökulmista.