26.04. Onneksi olkoon: Terttu, Teresa, Tessa | Palaute
Kannelmäen seurakunta

Äitienpäivänä messussa saa neuloa

07.05.2018, 11:28
Kannelmäen kirkossa vietetään ensimmäistä kertaa neulekirkko äitienpäivänä 13.5.

Neulekirkko on messu, johon voi ottaa mukaan käsityön ja neuloa koko messun ajan. Neulekirkko voi olla meditatiivinen matka sekä sille joka haluaa neuloa että sille joka osallistuu messuun ilman neulomusta.

Äidit ovat kautta aikojen neuloneet lapsilleen ja lastenlapsilleen. Monet ovat oppineet neulomisen taidon äideiltään tai isoäideiltään. Käsitöiden tekeminen luo lämpöä ja kodikkuutta. Pyhän evankeliumitekstissä puhutaan rukouksesta, joka liittyy hyvinkin siihen ajatukseen, että samalla kun neuloo, siunaa myös sen saajaa. Tällä tavoin käsitöiden tekeminen voi olla osa arjen hengellisyyttä.

• Messussa virsien sanat heijastetaan valkokankaalle, jotta kädet ovat vapaana neulomiseen.
  • Messun toimittavat papit Nina Rajamäki ja Konsta Korhonen sekä kanttori Anne Myllylä. Kannelkellot laulaa. Mukana ovat myös pappi Riikka Myllys ja diakoniopiskelija Heini Sinkko.
  • Kolehti kerätään Huopalahden rovastikunnan Sortavala-projektiin. Kolehtiin voi myös lahjoittaa valmiita sukkia tms.
  • Kirkkokahvit.

Tule käsitöiden kanssa tai ilman – olet tervetullut!