28.04. Onneksi olkoon: Ilpo, Tuure, Ilppo | Palaute
Lauttasaaren kirkko

Torstaipiiri: Aivot on tärkein pääomamme – uutta aivotutkimuksessa. Mukana Jenni Pajunen, Aivosäätiön toimitusjohtaja

Lauttasaaren seurakunta

Kalenteri ja kellosymboli25.04.2024 klo 13:00 - 14:30 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliLauttasaaren kirkko, Myllykallionrinne 1, 00200 Helsinki

25.4. Aivot on tärkein pääomamme – uutta aivotutkimuksessa. Mukana Jenni Pajunen, Aivosäätiön toimitusjohtaja

Aivoja ei voi vaihtaa, eikä varaosia ei ole tarjolla. Jenni Pajunen esitelmöi torstaipiirille Aivosäätiöstä, aivosairauksien yhteiskunnallisesta taakasta, viimeisimmästä aivotutkimuksesta sekä kertoo Aivosäätiön vinkeistä aivoterveelliseen elämään.

Aivosäätiö tukee tieteellistä aivotutkimusta lahjoitusvaroin. Säätiö rakentaa Suomea, jossa yhä useampi parantuu aivon ja hermoston sairauksista. Säätiö tukee apurahoin muun muassa Alzheimerin taudin, aivoverenkiertohäiriöiden, MS- ja Parkinsonin tautien sekä lasten- ja nuorisopsykiatrian tutkimusta sekä lisää yhteistyössä eri alojen tutkijoiden kanssa ymmärrystä aivoterveydestä, aivosairauksista ja aivotutkimuksesta.

Jenni Pajunen on Aivosäätiön toimitusjohtaja. Hän on asunut 10 vuotta ulkomailla ja työskennellyt aiemmin mm. terveysteknologiayritys Planmecalla, Maailmanpankissa ja EU:ssa. Hän toimii vapaa-ajallaan Helsingin kaupunginvaltuutettuna.

Piiri kokoontuu seurakuntasalissa kello 13.00–14.30. Kahvit juodaan Kirkkokahvilassa

Tervetuloa mukaan.

Järjestäjä: Lauttasaaren seurakunta