29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute
Lauttasaaren kirkko

Lauttasaaren seurakunta järjesti yleisölle avoimen kirkkoherranvaalin vaalipaneelin 23.10. Striimi katsottavissa

Lauttasaaren seurakunta

11.10.2023, 14:16 /  päivitetty 26.10.2023, 14:32
panelistien kuvat

Lauttasaaren seurakunnan kirkkoherran virkaa haki määräaikaan mennessä 11 pappia, jonka jälkeen Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli suoritti hakijoiden arvioinnin ja antoi heistä lausunnon. Kirkkoherra valitaan välillisesti, eli valinnan suorittaa marraskuun 2022 vaaleissa valittu seurakuntaneuvosto. Seurakuntalaisilla oli mahdollisuus tutustua osaan ehdokkaista yleisölle avoimessa vaalipaneelissa. Paneeli järjestettiin Lauttasaaren kirkon kirkkosalissa maanantaina 23.10. klo 18.00.

Virkaa hakeneista ehdokkaista paneeliin osallistuivat Mari-Anna Auvinen, Tarja Frilander sekä Kalle Kuusniemi. Illan isäntänä toimi Tapani Ruokanen.

Tilaisuuden tallenteen voi katsoa seurakunnan YouTube kanavalta.

auvinen
Maria-Anna Auvinen on ekumeniikan ja missiologian dosentti ja teologian tohtori, joka työskentelee tällä hetkellä Helsingin tuomiokirkkoseurakunnassa hallintotiimin esihenkilönä ja seurakuntapappina.
Tarja Frilander
Tarja Frilander on teologian maisteri ja Lauttasaaren vs. kappalainen, joka on toiminut johtamis- ja viestintätehtävissä vuodesta 1999 alkaen.

Henkilökuva
Kalle Kuusniemi on teologian tohtori, joka toimii tällä hetkellä kasvatuksen ja seurakuntapalvelun päällikkönä Helsingin seurakuntayhtymässä (Yhteinen seurakuntatyö).

Tapani Ruokanen
Illan isäntänä Tapani Ruokanen.