29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute
Lauttasaaren seurakunta

Alpha-kurssi Lauttasaaressa

Lauttasaaren seurakunta

Kalenteri ja kellosymboli30.04.2024 klo 18:00 - 20:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliLauttasaaren kirkko, Myllykallionrinne 1, 00200 Helsinki

Kaikki ovat lämpimästi tervetulleita etsimään ja löytämään uutta. Alpha on hyvä vaihtoehto myös aikuisrippikouluksi. Tarjolla purtavaa, kahvia ja teetä.

Alpha-ryhmät kokoontuvat Lauttasaaren kirkon Kirkkokahvilassa tiistaisin.

• Alpha I -kurssi 9.1.–19.3.2024 (ei viikolla 8)
  • Alpha II -kurssi 26.3.–28.5.2024

Ilmoittautuminen ja lisätiedot: pastori Markus Ek, 050 441 6266.

Mitä Alpha-kurssilla tapahtuu?

Alpha-kurssilla keskitytään niihin kristinuskon ydinkohtiin, joista kaikki kirkkokunnat ovat samaa mieltä. Jokainen tapaaminen kattaa evankeliumin keskeisen sanoman helposti seurattavalla tavalla, ja jättää osallistujille tilaa keskustella ja kysyä.

Tapaamiset alkavat tutustumiseen, rentoutumiseen sekä ystävyyssuhteiden muodostamiseen varatulla ajalla. Tästä jatketaan alustuksiin, joiden tarkoituksena on herättää keskustelua. Jokainen alustus on noin kolmenkymmenen minuutin mittainen.

Kenties tärkein osa Alphaa on mahdollisuus kertoa mitä ajatuksia ja ideoita alustus herätti ja keskustella asioista pienryhmissä. Keskusteluissa on mahdollisuus kuulla muiden näkemyksiä ja jakaa omia ajatuksia rehellisessä, ystävällisessä ja avoimessa ilmapiirissä.

Mitkä ovat Alphan taustat?

Alpha syntyi vuonna 1977, Holy Trinity Brompton (HTB) -nimisessä Lontoolaisseurakunnassa. Miljoonat ihmiset ympäri maailmaa ovat kokeilleet Alphaa. Materiaalit on käännetty 112 eri kielelle. Alpha Suomi on rekisteröity yhdistys Suomessa.