17.07. Onneksi olkoon: Ossi, Ossian | Palaute
Lauttasaaren seurakunta

Kohtaamisen koti saarella: Lauttasaaren seurakunnan elämää ristiaalloilla

Lauttasaaren seurakunta

17.06.2024, 15:51 /  päivitetty 17.06.2024, 15:57
Elämä on kuin meri – välillä se tarjoaa tyyniä hetkiä, toisinaan myrskyää niin, että aallot lyövät korkealle ja tuuli tuivertaa eri suunnista. Tervetuloa Lauttasaaren seurakunnan tuoreeseen blogiin "Ristiaalloilla", jossa sukellamme saaren elämän ja seurakuntamme monimuotoisiin aallokkoihin.
Lauttasaaren seurakunnan blogi Ristiaalloilla

Lauttasaari, usein kutsuttu lempinimellä "Onnellisten saari", tunnetaan hyvänä paikkana elää ja työskennellä. Vaikka saaristoidylli luo monelle mielikuvan rauhasta ja onnesta, elämä täälläkin voi olla täynnä ristiaallokkoa. Elämän koko kirjo näkyy myös Lauttasaaressa.

Lauttasaaren seurakunta sykkii elämää ja vilinää vuoden ympäri. Järjestämme vuosittain yli 700 tilaisuutta, jotka kokoavat yhteen kymmeniä tuhansia kävijöitä messuihin, toimituksiin, konsertteihin, kerhoihin, vertaisryhmiin ja moniin muihin yhteisöä vahvistaviin kokoontumisiin. Olemme auki lähes jokaisena päivänä vuodessa, tarjoten paikkaa kohtaamisille ja yhteisöllisyydelle.

Lauttasaaren kirkko sijaitsee keskellä saarta ja monien eri tahojen kotipesänä. Seurakuntamme lisäksi täällä toimivat muun muassa ruotsinkielinen seurakunta Johannes församling, Lauttasaaren musiikkiopisto ja kaksi aktiivista partiolippukuntaa. Kirkko on yhteisömme sydän, joka sykkii elämää ja toimintaa. Se tarjoaa tilaa hengellisyydelle, kulttuurille, oppimiselle ja yhteisöllisyydelle.

Olemme avoin kristillinen yhteisö, joka katsoo luottavaisesti meren ulapalle ja tulevaisuuteen. Haluamme, että jokainen tuntee olevansa tervetullut joukkoomme, riippumatta taustastaan tai elämäntilanteestaan.

Tämän blogin kautta toivomme voivamme tarjota sinulle ikkunoita ja näköaloja seurakuntamme elämään. Toivomme, että viihdyt kanssamme näiden aaltojen parissa ja osallistut merimatkaamme kommentoimalla ja jakamalla ajatuksiasi. Yhdessä voimme tehdä tästä matkasta vieläkin antoisamman ja merkityksellisemmän.

Tervetuloa mukaan Lauttasaaren seurakunnan elämään Ristiaalloilla!

- Kalle Kuusniemi, kirkkoherra