29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute

Lauttasaaren seurakunta

11.09.2023, 12:30 /  päivitetty 16.10.2023, 13:42
Lauttasaaren seurakunnan uutiset

Lauttasaaren seurakunnan kirkkoherran viran hakuaika päättyi tänään maanantaina 11.9. klo 12.00. Määräajan puitteissa virkaa haki 11 hakijaa.

Virkaa hakivat

• Mikko Alava
  • Mari-Anna Auvinen
  • Tarja Frilander
  • Taneli Hassinen
  • Henri Kivijärvi
  • Tero Kuparinen
  • Kalle Kuusniemi
  • Asko Nuorkivi
  • Johannes Tikka
  • Sami Uusi-Rauva
  • Henrik Wikström

Seuraavaksi Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli suorittaa hakijoiden arvioinnin. Hakijoiden soveltuvuutta tehtävään arvioidaan yleisten nimitysperusteiden lisäksi seurakunnan esittämien viran erityisten tarpeiden näkökulmasta. Tuomiokapituli antaa lausuntonsa hakijoista, jonka jälkeen seurakuntaneuvosto tekee valinnan haastatteluun ja vaalipaneeliin kutsuttavista hakijoista.

Kirkkoherran vaali toimitetaan välillisenä vaalina, eli valinnan tekee seurakuntaneuvosto. Seurakuntaneuvoston esityslistat ja päätökset löydät seurakunnan verkkosivujen päätöksentekosivuilta.

Lauttasaaren seurakunnan pitkäaikainen kirkkoherra Juha Rintamäki valittiin Helsingin seurakuntayhtymän päätoimiseksi johtajaksi vuoden 2023 alussa.