05.05. Onneksi olkoon: Melissa, Melina, Maini | Palaute
Lauttasaaren seurakunta

Lauttasaaren oman pyhiinvaellusreitti tutustuttaa Herran rukouksen teemoihin

Lauttasaaren seurakunta

18.10.2021, 10:13 /  päivitetty 25.10.2023, 15:25
Lauttasaaren pyhiinvaellus alkaa kirkon pihalta ja johdattaa vaeltajan saaren ympäri rantaviivaa pitkin päättyen lopulta takaisin kirkolle.
Pyhiinvaellus kyltti

Vaellus on myös oiva tapa tutustua paremmin merellisen kauniiseen Lauttasaareen ja sen vaihtelevaan luontoon.

Reitti on merkitty mobiilisovellukseen Citynomadi www.citynomadi.fi, jonka saa käyttöön lataamalla sovelluksen omasta sovelluskaupasta ja etsimällä reittejä esimerkiksi hakusanoilla pyhiinvaellus ja lauttasaari.

Reitti on n. 12 km pitkä, joten koko reitin kulkemiseen kerralla kannattaa varautua asianmukaisella varustuksella ja varata siihen riittävästi aikaa. Reitin voi kulkea myös osissa tai vain pysähtyä yhdelle reitin rasteista.

Reitti kulkee kävelyteitä ja -polkuja pitkin ja on esteetön, lukuun ottamatta rastia "Maan päällä ja taivaassa", mutta mäkiä on matkassa.

Reittiin voi tutustua osoitteessa www.hiljainentila.fi/lauttasaarenpyhiinvaellus

Lauttasaaren pyhiinvaellus on tehty yhteistyössä Helsingin seurakuntayhtymän ja Lauttasaaren seurakunnan kanssa.

Sisältö: Marko Heusala, Antti Alanen, Tomi Panigrahi, Simo Lemmetyinen ja Markus Kartano.