30.06. Onneksi olkoon: Päivö, Päiviö | Palaute
Lauttasaaren seurakunta

Tuomas Enbusken uusi podcast-sarja Enbuske & Jeesuksen duunarit viihdyttää, naurattaa ja itkettää

Seurakuntayhtymä

06.06.2024, 13:00 /  päivitetty 07.06.2024, 12:13
Tuomas Enbusken uudessa, asiaa ja viihdettä sekoittavassa Enbuske & Jeesuksen duunarit -podcastissa kurkistetaan erilaisten ja yllättävienkin kirkon työntekijöiden elämään ja sielunmaisemaan.
Tuomas Enbusken kasvot piirroksena Kampin kappelin päällä

Tuomas Enbusken uudessa, asiaa ja viihdettä sekoittavassa Enbuske & Jeesuksen duunarit -podcastissa kurkistetaan erilaisten ja yllättävienkin kirkon työntekijöiden elämään ja sielunmaisemaan: millainen on ihminen, joka on päättänyt tehdä työkseen hyvää?

Enbuske tunnustaa, että häntä itseään aiemmin vähän ärsytti, kun joku sanoi kuuluvansa kirkkoon sen takia, että ”kirkko tekee niin paljon hyvää”.

– Mutta jumankekka ev.lut. kirkko tekee hyvää! Jakaa ruokaa, auttaa vankeja ja huumesairaita, perheitä niiden parisuhdeongelmissa ja kaikkea, mistä en tiennytkään. Ja arvostan, ettei kirkko kysy keneltäkään, mihin avuntarvitsija uskoo. Ihmisiä tulee auttaa uskonnosta ja uskonnottomuudesta huolimatta.

Seitsemän jaksoa sisältävässä podcastissa kuullaan muun muassa Helsingin seurakuntayhtymässä työskentelevää entistä vankia ja nykyistä kokemusasiantuntijaa, Walk in -terapeuttia ja oppilaitospastoria. Tuomas Enbuske keskustelee vieraidensa kanssa rohkeasti ja itsensä peliin laittaen.

Ensimmäinen jakso julkaistaan 9.6.

Sunnuntaina 9.6. julkaistavassa ensimmäisessä jaksossa vieraana on rippikouluja vetävä Demian Seesjärvi. Tuomas itse kokee erityistä yhteyttä Demianiin, sillä he molemmat ovat neuroepätyypillisiä. Lisäksi Demian on korjannut sukupuoltaan. Jaksossa käsitelläänkin erityisesti toiseuden kokemusta eli sitä, miltä tuntuu olla ihminen, jota helposti pidetään outona.

Lue lisää ja kuuntele jaksot:

www.helsinginseurakunnat.fi/jeesuksenduunarit

Jaksot löytyvät ilmaiseksi kaikista podcast-palveluista.