06.10. Onneksi olkoon: Pinja, Minttu | Palaute
Malmin seurakunta

Päivä maalla -tapahtuma klo 10-15 Viikin koetilalla ja kirkossa

Malmin seurakunta

Kalenteri ja kellosymboli29.09.2024 klo 10:00 - 15:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliViikin kirkko, Agronominkatu 5, 00790 Helsinki

Viikin kirkolla klo 10 perhemessu (Jukka Holopainen, Petri Jukanen, Mari Torri-Tuominen, lapsikuoro Pihlajanmarjat), klo 11-15 kasviskeitto soppatykistä (rajallinen määrä. vap.eht. maksu 1 € lapset, 2 € aik./MobilePay), keppihevosten esterata (kirkolla hevoset), askartelupiste, Missiokerhon myyntipöytä ja lähetyskirppari.

Klo 12.00 Maalla ja maailmalla -minikonsertti Malmin Enkelit ja Pihlajanmarjat

Klo 12.30–13.30 Urku auki -tapahtuma; urkujen esittelyä ja mahdollisuus kokeilla urkuja.

Viikin koetilalla voit tutustua maatalouskoneisiin ja navetan lehmiin. Pientä maksua vastaan lapset voivat ratsastaa ponilla ja koiravaljakolla, hevoskärryn kyydissä ja saada kasvomaalauksen. Lypsyrastilla pääsee kokeilemaan lypsäjän taitoja. Kahviloissa on myynnissä suolaista ja makeaa syötävää ja juotavaa. Paikalla myös suoramyyntitori, kasvien tunnistuspiste ja SPR:n ensiapupiste.

Päiväkoti Sotkankodossa tikkupullien ja vaahtokarkkien paistoa, pihakahvila, siirtotatuointeja ja keppihevosrata.

Koetilantieltä on maksuton nonstop-traktorikuljetus kirkolle klo 11 alkaen. Viimeinen paluukyyti kirkolta Koetilantielle lähtee klo 15.

Pysäköinti: P1 Latokartanonkaari 5, P2 Kanslerinkaari 2, P3 Viikinkaari 2. Parkkipaikkoja on rajoitetusti, joten paikalle kannattaa tulla mahdollisuuksien mukaan julkisilla liikennevälineillä. Tapahtumat sijoittuvat yliopiston opetus- ja tutkimustilan ympäristöön ja Viikin kirkolle.

Järjestäjinä Maatalousylioppilaiden yhdistys Sampsa ry (Siiri Mattila p. 045 656 3571 siiri.mattila@helsinki.fi ja Tommi Karhula p. 044 395 7499 tommi.karhula@helsinki.fi ja Malmin seurakunta (pastori Petri Jukanen p. 050 562 1276).