07.05. Onneksi olkoon: Helmi, Kastehelmi | Palaute
Malmin seurakunta

Seniorien retki Hämeeseen

Malmin seurakunta

Kalenteri ja kellosymboli05.06.2024 klo 09:00 - 17:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboli

Ensisijassa ikäihmisille suunnattu retki kerää osallistujia Malmin seurakunnan eteläisistä osista.

Lähtö:
klo 9 Viikin kirkko, Agronominkatu 5
klo 9.20 Pihlajamäen kirkko, Liusketie 1
klo 9.30 Pukinmäen pysäkki Kehä I

Paluu klo 17 mennessä.

Retkellä piipahdamme aluksi Hämeenlinnan Aulangolla ihailemassa alkukesän vihreyttä. Sitten jatkamme matkaa Hattulan Pyhän Ristin kirkkoon katselemaan sen ainutkertaisia vanhoja seinämaalauksia. Kirkosta on viime vuosina tullut suosittu matkailukohde mm. Anneli Kannon Rottien pyhimys -romaanin myötä. Kirkon sisätilat ovat monille tuttuja myös Postia pappi Jaakobille -elokuvasta.

Kirkkovierailun jälkeen lounastamme ABC Tiiriön noutopöydässä ja suuntaamme sitten pienille kyläteille Hausjärvelle tutustumaan Mommilan kyläpuotiin. Siellä on vastassa vanhan kyläkaupan uusi elämä kahvilana, museona ja vanhan tavaran myymälänä. Nostalgian nälkään on tarjolla myös vanhoja puhelinkioskeja ja kauppa-auto. Halutessaan voi kukin ostaa kahvilasta iltapäiväkahvit.

Retken hinta 30€ kerätään matkalla ja se sisältää bussikuljetuksen sekä lounaan.

Ilmoittautuminen on Viikin kirkolle ti 23.4. klo 8 alkaen p. 09 2340 4429.

Ilmoittautuessasi kerro nimi, puhelinnumero, miltä pysäkiltä tulet bussiin ja mahdolliset ruoka- tai liikuntarajoitteet.

Seurakunnan työntekijöistä retkellä ovat mukana Sari Hakuri ja Elina Tofferi sekä harjoittelija Tanja Blaginina.