02.05. Onneksi olkoon: Viivi, Vuokko | Palaute

Malmin seurakunta

10.01.2023, 15:55 /  päivitetty 23.01.2024, 11:34
Kirkon erityisnuorisotyön slogan

Kirkon erityisnuorisotyön tavoitteena on vähentää yksinäisyyttä ja ulkopuolisuutta sekä lisätä nuoren hyvinvointia ja osallisuutta. Käytännössä erityisnuorisotyö rakentuu yksilökohtaamisista, pienryhmätoiminnasta ja kouluissa tehtävästä työstä. Kouluissa tehdään mm. kohdennettua nuorisotyötä ja pidetään tunne- ja ryhmätyöskentelytaitotunteja. Seurakunnassa on osaamista myös neuropsykiatrisista haasteista.

Nuoruus voi olla haastava elämänvaihe, ja tärkeintä on, että nuori ei jää yksin mietteidensä kanssa. Nuori voi olla yhteydessä nuorisotyönohjaajiin esimerkiksi Whatsappin kautta. Viestillä tai puhelimitse voidaan sopia nuoren niin toivoessa erillinen keskusteluaika. Alle 30-vuotiaille on myös tarjolla ratkaisu- ja voimavarakeskeistä lyhytterapiaa. Tämän Walk in terapian ajanvaraus löytyy täältä. Myös nuoren huoltajat voivat olla työntekijöihin yhteydessä.

Yhteystiedot:

Heidi Granström: heidi.granstrom(at)evl.fi / 050 369 0965