16.07. Onneksi olkoon: Reino, Rene | Palaute

Kesän hulinaa ja hauskuutta

Malmin seurakunta

25.05.2024, 17:32 /  päivitetty 25.05.2024, 17:36
Junnujen lomapuuhat, Tutkimuspartion Päkän Postot kesäpuuhat tuovat piristystä ja tekemistä kesään.
kuvassa laiva, jonka kannella kolme junnua ja lisäksi joukko merirosvoiksi pukeutuneita junnuja, jotka kuljettavat aarretta.

Junnujen lomapuuhat tuo kesän kotiin

Kesän tuulet ovat saapuneet, ja aurinko kutsuu meitä seikkailuihin ja uusiin kokemuksiin. Kesä, se lumoava aika, jolloin voimme unohtaa koulupenkit hetkeksi ja kääntää katseemme kohti ulkona odottavia mahdollisuuksia. Kesä, se on aika, jolloin voimme löytää iloa ystävien kanssa ja nauttia ulkoilusta ja aurinkoisista päivistä. Se on aika, jolloin voimme tutkia lähimetsiä, viettää aikaa rannoilla ja luoda unohtumattomia muistoja. Kesä, se antaa meille mahdollisuuden kasvaa ja oppia myös ilman luokkahuoneen rajoituksia. Ehkä löydämme uuden kiinnostuksen kohteen luonnon tutkimisesta tai innostumme uudesta kirjasta, jonka löydämme kirjaston hyllystä.

Kesä, se muistuttaa meitä myös pysähtymään ja arvostamaan ympärillämme olevaa kauneutta. Se antaa meille tilaisuuden kuunnella lintujen laulua ja katsella tähtitaivasta, ja se opettaa meille luonnon monimuotoisuudesta ja sen tärkeydestä. Kesä on myös aikaa levätä ja huolehtia itsestämme. Muistakaa juoda vettä, levätä tarpeeksi ja pitää huolta toisistanne. Kesä antaa meille mahdollisuuden rakentaa vahvoja ystävyyssuhteita ja löytää tasapainoa kiireisen arjen keskellä.

Tänä kesänä seurakuntamme tarjoaa lapsille unohtumattomia hetkiä uuden lomapuuhavihkomme avulla! Tämä monipuolinen ja inspiroiva vihko on täynnä hauskoja ja opettavaisia tehtäviä, jotka on suunniteltu innostamaan lapsia tutkimaan ympäristöään, kehittämään luovuuttaan ja nauttimaan kesästä täysillä.

Junnujen lomapuuhia julkaistaan lomia varten viisi kertaa vuodessa. Junnut ovat päässeet vaikuttamaan ja ideoimaan lomapuuhien tehtäviin ja aktiviteetteihin. Tekemistä kesään – lomapuuhissa on haluttu tuoda näkyviin junnujen omat toiveet.

Vihko sisältää muun muassa:

• Herkullisia reseptejä: Helppoja ja hauskoja ruokaohjeita, joita lapset voivat valmistaa itse tai yhdessä vanhempien kanssa.

• Askarteluohjeita: Luovia projekteja, joista syntyy upeita kesämuistoja ja joihin tarvittavat tarvikkeet löytyvät usein kotoa.

• Tiedekokeiluja: Jännittäviä ja opettavaisia kokeiluja, jotka innostavat lapsia tutkimaan ja oppimaan uutta.

• Pieniä itsenäisesti tehtäviä tehtäviä: Kuten sudokuita, sanahakuja, sokkeloita ja muita hauskoja pulmia, jotka pitävät lasten aivot virkeinä ja tarjoavat mukavaa puuhaa.

Lomapuuhavihko on suunniteltu niin, että se sopii koululaisille eli junnuille, mutta pienemmät lapset saattavat tarvita apua tehtävien tekemisessä. Sen avulla lapset voivat viettää laatuaikaa perheen ja ystävien kanssa, oppia uusia taitoja ja kokea kesän parhaat hetket.

Hanki lomapuuhavihko ja tee lastesi kesästä ikimuistoinen!

Tutustu ja lataa vihko täältä.

‍Materiaali latautuu PDF-tiedostona, joka on mahdollista tulostaa itselleen. Puhelimella linkkiä avatessa, saattaa tiedosto latautua suoraan puhelimeen.

Seikaillen kesään Tutkimuspartion, Päkän ja Pulmun kanssa

Tutkimuspartio pienemmille koululaisille ja Päkän posti pienemmille lapsille

Seikkaile kesällä Lasten kirkon tutkimuspartion tai Päkän ja Pulmun kanssa.

Tutkimuspartio sekä Päkä ja Pulmu puuhailevat kesän parissa. Materiaalit ovat täynnä hauskoja puuhatehtäviä ja jännittäviä tarinoita, jotka on suunnattu erityisesti pienemmille koululaisille ja sitä nouremmille lapsille. Liity mukaan seikkailuun, jossa pääset ratkaisemaan pulmia ja tutustumaan kesän ihmeisiin.

Päkän Postin pääset lataamaan itsellesi tästä.

Tutkimuspartion kesäpuuhat pääset lataamaan tästä.