01.09. Onneksi olkoon: Pirkka | Palaute

Musiikkia Malmin seurakunnassa

Malmin seurakunta

26.08.2024, 16:55 /  päivitetty 30.08.2024, 09:22
Vihreä tausta, kuvituskuvassa koskettimet, saksofoni ja viulu, teksti Malmin seurakunta, Konsertteja, yhteislaulua ja musisointia, syksy 2024.

Malmin seurakunnan konserteissa soi musiikki Jakarandasta jazziiin ja kanteleesta kauneimpiin aarioihin. Konserttien lisäksi voit nauttia musiikista mm. yhteislaulutilaisuuksissa ja avoimissa ukuleleharjoituksissa. Lokakuun Open Mic -tapahtumassa Viikissä lava on kokonaan sinun! Tule mukaan kokemaan, laulamaan, soittamaan ja lausumaan.

Konsertit Malmin seurakunnassa

La 7.9. klo 11 Pihlajamäen kirkossa Synkronis-jousikvartetti. Iiris Pyrhönen-Koivula ja Klaara Pyrhönen, viulu; Matti Lindholm, alttoviulu; Elina Susiluoto, sello. Konsertti on osa Pihlajamäen kyläjuhlan ohjelmaa.

Su 22.9. klo 18 Puistolan kirkossa Kirkkomusiikin päivän konsertti: Suomalainen sielunmaisema – musiikkia sellolla ja pianolla. Puistolalaiset muusikot tarjoavat suomalaisten säveltäjien säveliä syksyyn. Markus Pelli, sello, ja Sari Blå, piano.

Pe 11.10. klo 18 Viikin kirkossa Nuorten taitajien konsertti. Itä-Helsingin musiikkiopiston soittajia.

Su 13.10. klo 18 Puistolan kirkossa Duo Amabile. Katariina Jämsä, viulu, ja Sinikka Holma-Peets, piano. Ohjelmassa mm. Griegin ja Franckin sonaatit viululle ja pianolle.

Su 20.10. klo 15 Viikin kirkossa Jakaranda –musiikkiryhmän konsertti. Jakaranda tuo terveisiä eteläisestä Afrikasta laulaen, soittaen ja tanssien. Joht. Pekka Nyman. Vapaa pääsy. Kolehti lähetyksen hyväksi.

To 24.10. Viikin kirkossa klo 18 Nuorten taitajien konsertti. Itä-Helsingin musiikkiopiston soittajia.

La 26.10. klo 14 Puistolan kirkossa Kanneltajien juhlasoitto. Kanteleryhmä Kanneltajat 10 vuotta. Ohjelmistossa pelimannisävelmiä, virsiä sekä eri maiden musiikkia. Mukana myös FiBOn muusikoita. Tilaisuus on osa Suomalaisen barokkiorkesterin järjestämää Paikallismaisemia-festivaalia.

Su 27.10. klo 18 Viikin kirkossa Requiem - kauneimpia aarioita ja ensembleja keskeisistä kirkkomusiikkiteoksista. Jutta Holmbergin ohjaamien Pohjois-Helsingin musiikkiopiston laulunopiskelijoiden ja Lenne Mittin johtaman Phonic-kamarikuoron yhteiskonsertti. Osia mm. seuraavista teoksista: W.A. Mozartin Requiem ja Kruunajaismessu, Vivaldin Gloria, Rossinin Messe petite solennelle. Pianistina Sigita Hirvi.

Pe 15.11. klo 19 Marrasmusiikkia Viikin kirkossa: Lauluyhtyeiden Tixie Jive ja Bulevardin Taxi Gospelkonsertti.

Su 17.11. klo 18 Marrasmusiikkia Viikin kirkossa: Jazzvirsiä. Virsiä, jotka koskettavat, lohduttavat ja antavat toivoa. Virsiä, jotka saavat jazzillisia sävyjä. Laulaja-lauluntekijä Eva Vikman sekä pianisti Lassi Kouvo kokoavat yhteen rakkaat, lapsuudesta tutut virret herkäksi, raikkaaksi ja lämpimäksi konsertti-kokonaisuudeksi.

Tervetuloa laulamaan, soittamaan tai vaikka lausumaan!

Su 15.9. Siionin virsien ja Siionin kanteleen yhteislauluilta klo 18 Pihlajamäen kirkolla. Tule laulamaan yhdessä körttien Siionin virsiä ja evankelisen liikkeen Siionin kanteleen lauluja. Laulukirjoja saatavilla paikan päällä. Lisätiedot: Sari Hakuri, p. 050 544 0554.

Ke 25.9., 23.10. ja 20.11. klo 13 Päivälauluhetket Puistolan kirkolla. Virsiä, lauluja ja tarinoita Malmin seurakunnan kanttoreiden johdolla. Lisätiedot: Kaisu Rauhamaa, p. 041 531 7799.

Su 29.9. Urku auki! klo 12.30–13.30 Viikin kirkolla. Tervetuloa tutustuman urkuihin! Päivä Maalla-tapahtuman yhteydessä järjestettävässä tilaisuudessa pääset tutustumaan urkujen saloihin ja kokeilemaan uruilla soittamista. Lisätiedot: Mari Torri-Tuominen, p. 050 438 2505.

La 12.10. Avoimet ukuleleharjoitukset klo 14–15.30 Viikin kirkolla. Ota mukaan oma ukulelesi ja tule soittamaan yhdessä! Jos et omista ukulelea, kirkolla on lainattavissa muutamia soittimia. Soitto-ohjelmistona su 13.10. Viikin kirkon ukulelemessun virret ja laulut. Lisätiedot: Mari Torri-Tuominen, p. 050 438 2505.

La 12.10. Viikki Open Mic klo 18.00 Viikin kirkolla. Toista kertaa järjestettävä tapahtuma tarjoaa tilan ja avoimen mikrofonin soittajille, laulajille, sanoille. Ilmoittaudu mukaan 4.10. mennessä: liisamaija.elenius@evl.fi. Kerro mitä soitat tai laulat, räppäät tai runoilet. Kerro myös, jos tarvitset säestäjää, tai käytät esim. taustanauhaa. Tervetuloa esiintymään ja kuuntelemaan! Tilaisuudessa myös pientä tarjoilua. Lisätiedot: Lissu Elenius, p. 050 36 89368.