04.05. Onneksi olkoon: Roosa, Rosa, Ruusu | Palaute
Malmin seurakunta

Yhteiskunnallisten jumalanpalvelusten sarjassa luomakunnan vuoro

22.02.2022, 11:06 /  päivitetty 29.08.2022, 08:30
Kuule huutoni -jumalanpalvelussarja jatkuu syksyn ajan radiossa. Viimeisimmässä Malmin kirkosta lähetettävässä radiokirkossa on teemana Luomakunnan huuto.
Mustavalkoiseen graffitiseinän päällä keltainen kyltti jossa teksti: Kuule huutoni - Malmin seurakunnan yhteiskunnallisten radiojumalanpalvelusten sarja, Yle radio 1.

Keväällä alkanut yhteiskunnallisten jumalanpalvelusten sarja sai elokuun lopulla jatkoa Luomakunnan huuto-teemalla. Lue messusta täältä.

Kuule huutoni -radiosarjassa nostetaan esiin hädänalaisten ääntä yhteiskunnassamme. Kuulemmeko, miten luonto huutaa hätäänsä?

Liturgina ja saarnaajana Luomakunnan huuto -radiokirkossa toimii seurakuntapastori Sofia Tuomenvirta.

Avustavana pappina on Birgitta Hämäläinen ja tekstinlukijana Johanna Solantie-Voutilainen. Musiikissa kuullaan irlantilaisvaikutteita ja kanttorina on Mari Torri-Tuominen ja tinapilliä soittaa Kaarna Tuomenvirta. Soitinryhmässä on lisäksi mandoliini. Malmin seurakunnan yhteisömuusikko Lissu Elenius soittaa kitaraa, cajonia ja laula. Matti Laitinen soittaa kitaraa, mandoliinia ja viulua sekä laulaa. Taru Väärti laulaa.

Seuraavat Kuule huutoni -sarjan radiojumalanpalvelukset lähetetään 2.10. ja 30.10.2022 klo 10. Niissä pohditaan yhteisiä asioita ja kysytään, mitä Jeesus tekisi omassa ajassamme kaikkein heikoimmassa asemassa olevien olentojen hyväksi. Lähetykset ovat kuunneltavissa kuukauden ajan.