30.04. Onneksi olkoon: Mirja, Miia, Mira, Mirva, Mirka, Mirjami, Mirella, Mirkka | Palaute
Matteuksenkirkko

Välgörenhetsjippo: Så värdefullt är livet

Kalenteri ja kellosymboli04.05.2024 klo 18:00 - 19:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliMatteuksenkirkko, Turunlinnantie 3, 00900 Helsinki

Alla känner någon som har eller haft cancer - eller så är man själv drabbad. Vi i Matteus vill både samla in pengar till stöd för cancerarbetet och stöda varandra i kampen mot sjukdom. Du är inte ensam.

Lördagen den 4.5 ordnas ett välgörenhetsevenemang i Matteus församling - målet är att samla in pengar till förmån för cancerpatienter. Du är välkommen att medverka på olika sätt;

Spring för cancerpatienter

4.5 kl. 11 ordnas ett cancerlopp för att samla in pengar för cancerpatienter. Du kan välja mellan ett familjelopp (1 km) eller ett fullt lopp (5 km). Deltagaravgiften 10 euro för barn och 20 euro för vuxna går till insamlingen. Alla som deltagit i loppet får en av barn specialdesignad pins som belöning. Anmäl dig till loppet senast 3.5 till matteus.fors@evl.fi. Loppet startar från Matteuskyrkan (Åbohusvägen 3). Tova och Annina ansvarar för loppet - om du har frågor når du dem på 050 4764006.

Cykelförsäljning

Har du en cykel du inte längre använder eller behöver du en ny cykel? Du är välkommen att delta i Matteus cykelbytardag 4.5 kl. 11-17. Om du vill sälja din cykel hämtar du den till Matteuskyrkan (Åbohusvägen 3) 3.5 kl. 14-18. Vi prissätter den tillsammans och 20% av inkomsten går till cancerinsamlingen - resten får du behålla. Följande dag, på lördag, säljs cyklar utanför Matteuskyrkan kl. 11-17. Efter jippot kan du hämta din inkomst - eller hämta tillbaka cykeln om den inte blivit såld. Om du har frågor kan du kontakta Patricia på 050 4089010 eller matteus.fors@evl.fi.

Loppis

På lördagen 4.5 kl 11-19 ordnas ett loppis till förmån för cancerpatienter. Om du har rena och hela kläder/saker, som du vill bli av med, kan du hämta dem till Matteuskyrkan på fredagen 14-18 (eller enligt överenskommelse). På lördagen är du välkommen att fynda! Emma 050 4917360 eller matteus.fors@evl.fi svarar på frågor om loppiset

Bakning

Vill du bidra till caféet på välgörenhetskonserten 4.5? Alla bakverk välkomnas med tacksamhet. Intäkterna går till Cancerstiftelsen. Om du har möjlighet att bidra får du gärna kontakta Annina och Anne via matteus.fors@evl.fi eller 09 2340 7320.

Välgörenhetskonsert - Värdefullt

På lördagkväll kl 4.5 kl. 18 ordnas en välgörenhetskonert i Matteuskyrkan. Alla intäkter (caféförsäljning, lyckohjul och kollekt) går till förmån för Cancerstiftelsen. I konserten medverkar Matteuskörer, samt sångerskan Mira Luoti som gästartist. Luoti var en del av PMMP före sin solokarriär och efter att ha mist sin bror i cancer har hon setts på flera välgörehetskonserter till förmån för cancerdrabbade.

Har du själv haft cancer eller mist nån i cancer?

Vi inleder konserten 4.5 kl. 18 med att synliggöra hur många som drabbats eller berörts av cancer i vårt eget sammanhang. För detta vill vi gärna få kontakt med dig som själv haft/har cancer eller som har mist nån i cancer. Kontakta matteus.fors@evl.fi, projektledaren Emma 050 4917360 eller nån av de anställda, så får du veta mera!