28.04. Onneksi olkoon: Ilpo, Tuure, Ilppo | Palaute

28.06.2023, 14:02
Diakonian kesätoiminta kesäkuvalla

Waste&Feast-restauranger

På Hermannis Diakonihus (Varustamo Livsrum) erbjuds förmånlig lunch på måndagar och onsdagar. Diakonihuset är öppet hela sommaren mån-tors samt sön, adress Tavastvägen 73.

Waste&Feast Snellu Café serverar sopplunch ↗ vid Matteuskyrkan från onsdag till fredag 5–21 juli kl. 11–13. En portion kostar 3 euro. Adress Åbohusvägen 3, Östra centrum.

De regelbundna luncherna på Waste&Feast-restaurangerna i Östra centrum, Malm och Berghäll börjar igen efter sommaruppehållet runt mitten av augusti.

Matutdelning

Församlingars matutdelningar är främst pausade under sommaren och återupptas i slutet av augusti eller början av september.

Matdistribution av överskottsmat , främst i Malmsområdet

Matutdelningen i Kvarnbäcken pågår hela sommaren på måndagar, onsdagar och fredagar kl. 8.00-10.00 vid Sportkvarnen, adress Mjölgränden 3.

Du hittar också information om matserveringar och matdistributioner från andra aktörer på webbplatsen ruoka-apu.fi

Församlingarnas sommarcaféer

Det finns sommarkaféer runt om i staden som alla är välkomna till. Om vädret tillåter finns det möjlighet att fika utomhus. Kaffe och tilltugg finns tillgängligt till förmånliga priser, och det finns även sällskap för dem som önskar det.