27.04. Onneksi olkoon: Merja, Meea | Palaute
Mikael Agricolan kirkko

Agricolamessu

Kalenteri ja kellosymboli22.05.2024 klo 18:00 - 20:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliMikael Agricolan kirkko, Tehtaankatu 23, 00150 Helsinki

Agricolamessun on keidas viikon keskellä

Agricolamessu on keidas viikon keskellä. Paikka johon voi tulla juuri sellaisena kuin on.
Taakkojen, huolien, murheiden ja levon toivossa. Myös ilon ja kiitollisuuden kannattelemana.

"Tää on meille - ihan tavallisille ihmisille, jotka kaipaa jotain suurempaa."

Aavikolla kuivalla kaudella lähteen äärelle saapuvien erilaisuudella tai taustoilla ei ole väliä. Yhdistävä tekijä on yhteinen kaipaus.

Samoin on myös Agricolamessussa. Suorittamisen voi jättää narikkaan ja messun ainoa "brändi lupaus" on; me luvataan, että me ei olla täydellisiä, mutta aitouteen me pyritään.

Yhteen tekstiin on vaikeaa ja ehkä tarpeetontakin tiivistää kaikkea - oleellisin on tämä: Jumala on jotain suurempaa, kuin meitä ympäröivät olosuhteet ja parempaa, kuin osaamme kuvitella. Rukoukset kuullaan kotoakin, mutta lähteen äärellä tapahtuva yhteys täytyy kokea.

Agricolamessu keskiviikkoisin klo 18
Mikael Agricolan kirkko