16.04. Onneksi olkoon: Patrik, Jalo | Palaute
Mikael Agricolan kirkko

Jumalan sanan kylvö - Messukide johdattaa pyhän teemoihin

17.02.2017, 10:35 /  päivitetty 24.02.2017, 17:15

Maan siemenessä on kaikki. Se on elämän edellytys. Ilman siementä, sen kylvöä ja korjuuta ei elämää ole. Ei ainakaan tässä mittakaavassa. Eikä näin suurta ihmis- ja eläinjoukkoa ruokittaisi enää vanhoin menetelmin viljellyllä siemenellä.

Taivaan siemenessä on kaikki. Siinä on usko, toivo, rakkaus. Siinä on pelastus ja ikuinen elämä. Miten voi Jumalan sanan kylvö tänään? Ilman Taivaan siementä, pärjäämmekö? Leipää tarvitsee jokainen, vaan tarvitseeko tänään Jumalaa?

Jeesuksen aloittama kylvötyö. Miten otamme sen tässä ajassa haltuumme? Olemme lähetettyjä, kutsuttuja, Jeesuksen työtovereita, Jumalan alaisia. Näkyykö se elämässämme? Ei meidän tarvitse maailmaa pelastaa, ei kukaan meistä pysty siihen. Mutta parhaamme meidän on tehtävä. Miten?

Näihin sanoihin tiivistyy pastori Mari Kanervan saarna sunnuntain 19.2. klo 10 alkavassa messussa Vanhassa kirkossa.

Messua vietetään myös klo 10 Tuomiokirkossa ja klo 12 Ruoholahden kappelissa sekä Mikael Agricolan kirkossa (vanha kaava). Klo 18 vietetään Tuomasmessua Mikael Agricolan kirkossa.

Tulevan pyhän messujen tarkemmat tiedot löytyvät class=" "
target="_blank">tapahtumakalenterista
.