29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute
Mikaelinkirkko

150 jousisoittajaa Mikaelinkirkon Toivo Kuula -konsertissa 1.4.

20.03.2017, 11:35 /  päivitetty 03.04.2017, 15:20

Mikaelinkirkkoon tulee lauantaina 1.4. joukko lapsia, nuoria ja heidän opettajiaan musisoimaan Toivo Kuulan kamarimusiikkia. Paikalle saapuu oppilaita Espoon-, Kotkan-Seudun-, Lapin- ja Porvoon-Seudun musiikkiopistoista, yhteensä n. 150 jousisoittajaa.

Konsertin ohjelma koostuu Toivo Kuulan viuluteoksista, jousikvarteteista ja erilaisista orkesteriteoksista. Mukana on sekä Kuulan sävellyksiä että sovituksia. Konsertin alkupuolella esiintyvät pienemmät ryhmät, mutta mitä pidemmälle konsertti etenee, sen suuremmiksi tulevat esiintyjäjoukot ja lopussa kaikki ovat mukana.

Konsertin opettajat ovat Sirkka Kuula Espoosta, Eija Vilkki Kotkasta, Pirkko Simojoki Porvoosta ja Igor Arias Rovaniemeltä. Kaikki he ovat innostuneet Toivo Kuulan musiikista ja sen kuulumisesta Suomi 100v juhlavuonna. Lisäksi on kiinnostavaa olla mukana Toivo Kuulan kamarimusiikin nuotin julkaisukonsertissa, ovathan teokset ensipainoksia ja valmiina vuotta 2018 varten, jolloin muistamme Toivo Kuulan kuolemaa 100v sitten.

Mikaelinkirkon konsertissa 1.4. kuulemme Toivo Kuulaa nuorin, intomielisin voimin soitettuna! Tervetuloa kuuntelemaan sankoin joukoin!

Toivo Kuulan kamarimusiikin nuotin julkaisukonsertit:

Ti 21.3.2017 klo 19.00 Taidetehdas-Tehdassali, Porvoo
La 1.4.2017 klo 16.00 Mikaelinkirkko, Helsinki
Su 2.4.2017 klo 15.00 Merikeskus Vellamo, Kotka

Espoon musiikkiopiston Minijouset, viuluryhmä Sirkeät ja jousikvartetti Juwilee, johtaa Sirkka Kuula; Kotkan seudun musiikkiopiston Minijouset ja Kotkan Nuoret Jouset, johtaa Eija Vilkki; Lapin musiikkiopiston jousikvartetti Lappia, johtaa Igor Arias (1. ja 2.4.); Porvoonseudun musiikkiopiston Festivo- ja Andante-orkesterit, johtaa Pirkko Simojoki

Konsertteihin on vapaa pääsy, tiedustelut: sirkkakuula.emo@gmail.com