04.05. Onneksi olkoon: Roosa, Rosa, Ruusu | Palaute

Mikaelin kerhonohjaajat keväällä 2024

Mikaelin seurakunta

20.12.2023, 13:02
Ryhtyisitkö kerhonohjaajaksi Helsingin Mikaelin seurakunnan alueelle?
Valkoisella pohjalla teksti:

Rippikoulun käynyt nuori voi tulla mukaan seurakunnan toimintaan isoisuuden lisäksi myös kerhonohjaajana. Kerhonohjaajat käyvät peruskoulutuksen syyskauden alussa ja koulutusta täydennetään tammikuun starttipäivässä. Parasta oppia on tietenkin oman kerhon ohjaaminen heti syyskuun alusta alkaen.

Kerhotoimintaa on Mikaelinkirkolla ja Vartiokylän kirkolla klo 16 jälkeen maanantaista torstaihin. Kerhokausi on syyskuusta marraskuun loppuun ja keväällä tammikuun lopulta huhtikuuhun. Kerholaiset ovat alakouluikäisiä ja kerhot ohjaajiensa näköisiä. Kerhoa ohjaa 2-4 ohjaajaa ja sekä viikoittaisen kerhokerran pituus että kerhokertojen määrä on sovittavissa kerhokohtaisesti. Myös lyhyempien, 4-6 kertaa kestävien kurssimuotoisten kerhojen ohjaaminen on mahdollista. Kerhonohjaajille maksetaan pientä palkkiota pidetyistä kerhokerroista.

Kerhonohjaajatoiminnasta voit löytää uusia kavereita ja oppia itsestäsi uutta! Pääset harjoittelemaan ryhmänohjausta, ristiriitatilanteiden ratkomista, hartauden pitämistä ja tietysti myös viettämään mukavaa aikaa yhdessä kerholaisten kanssa. Kerhonohjaaminen antaa valmiuksia myös rippikouluisosen tehtävään.

Kerhonohjaajat pääsevät halutessaan myös isoseksi kouluikäisten leireille ja tapahtumiin. Kerhonohjaajat ovat tärkeässä tehtävässä - ilman heitä ei seurakunnalla ole kerhotoimintaa.

Voit halutessasi ilmoittautua sekä kerhonohjaajaksi että isostoimintaan. Tervetuloa mukaan!

Lisätietoja voit kysellä nuorisotyönohjaajalta:

Venla Vänskä puh. 050 911 0459, myös WhatsApp. Sähköposti on muotoa: etunimi.sukunimi@evl.fi