29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute

Mikaelin seurakunnan konfirmaatioiden Q&A

Mikaelin seurakunta

10.10.2023, 11:18
Yleisimmät kysymykset koskien konfirmaatioita ja konfirmaatioharjoituksia
Taustalla nurmea ja tukki, jonka päällä vihreänsävyiset rukoushelmet. Rukoushelmissä risti.

Onko konfirmaatiokuvissa oltava juhlapuvussa?

Kuvattavilla on ryhmäkuvassa alba päällä, joten alla voi olla parhaaksi katsotut vaatteet. (Mikä jokaiselle on mielestään juhlavaa tai sopivaa.) Kannattaa huomioida, että alban kankaan läpi näkyy alla olevat vaatteet, eli esim. pääkallokuvat kyllä huomataan.

Yksityiskuvat saa ottaa joko albassa tai omassa juhla-asussa.

Hyvänä ohjeena kannattaa kuvaukseen ottaa samat kengät, kuin mitä käyttää konfirmaatiossa.

Pitääkö valokuvaukseen ottaa omat kukat ja onko kukat oikeita?

Valokuvaaja huolehtii kukat kuvattaville. Lähtökohtaisesti suositaan oikeita kukkia.

Pitääkö kummien tulla mukaan harjoituksiin?

Kummeille pidetään lyhyt info ennen konfirmaation alkua konfirmaatiopäivänä.

Saako kirkkoon tulla kuka vain vain onko vierailijoiden määrää rajattu?

Kaikki ovat tervetulleita kirkkoon, emme rajoita sitä, montako vierasta mahtuu mukaan.

Saako kirkolta lainattua juhlatilaa?

Jotta tilanne olisi tasapuolinen kaikille, emme tällä hetkellä voi antaa tiloja pitää juhlia.

Kauanko konfirmaatio kestää?

Kesto on noin 1h 15 minuuttia