21.07. Onneksi olkoon: Hanna, Johanna, Jenni, Jenna, Jonna, Hannele, Hanne, Joanna | Palaute
Mikaelin seurakunta

Musiikkia hiljaisiin hetkiin -konsertti Östersundomin kirkossa

Mikaelin seurakunta

Kalenteri ja kellosymboli24.07.2024 klo 18:00 - 19:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliÖstersundomin kirkko, Kappelintie 65, 00890 Helsinki

Riley Lee, japanilainen shakuhachi – huilu. Vapaa pääsy, ohjelma 10 €.

RILEY LEE on kysytty ja arvostettu esiintyjä, ja hän on esiintynyt tunnetuissa konserttisaleissa ympäri maailman, mm Sydneyn oopperatalo, Boston Symphony Hall, Kennedy Center (Washington DC), Espace Cardin (Pariisi), ja Roundhouse Theater (Lontoo).

Hän aloitti shakuhachin soittamisen Japanissa vuonna 1971. Vuonna 1980 hänestä tuli ensimmäinen ei-japanilainen, jolle myönnettiin dai shihan, shakuhachin suurmestarin arvonimi. Rileyn japanilaisen perinteisen musiikin opintoihin on kuulunut sellaisia erikoisia menetelmiä kuin huilun soittaminen paljain jaloin lumessa, huilun soittaminen vesiputousten alla, sekä taikorumpujen soittaminen maalissa Bostonin maratonin jälkeen.

Riley on etnomusikologian tohtori ja opettaa säännöllisesti mm. Princetonin yliopistossa, jossa hän on luonut lukukauden mittaisen kurssin: "Mindfulness, Meditation, Memory and Music".

Hän pitää hengitystyöpajoja maailmanlaajuisesti, joista merkittävin on kolmen päivän intensiivikurssi, jota hän vetää vuosittain kansainvälisesti tunnetussa meditaatiokeskuksessa Saksassa, Benediktushofissa.

Rileyn musiikkia on suoratoistettu Spotifyssa lähes 50 miljoonaa kertaa. Hänen viimeisin julkaisunsa on tripla-levy Breath of the Earth, joka on omistettu Hildegard Bingeniläisen musiikille.

RILEY LEE has performed worldwide in such venues as the Sydney Opera House, Boston Symphony Hall, the Kennedy Center (Wash DC), Espace Cardin (Paris), the Roundhouse Theatre (London), and smaller venues too numerous to count.

He began playing the shakuhachi in Japan in 1971. In 1980, he became the first non Japanese to attain dai shihan (Grand Master) ranking in shakuhachi. Riley’s studies with traditional teachers in Japan have included such peculiar methods as practicing barefoot in the snow, blowing into his flute under waterfalls and in blizzards until icicles form at its end, and running the Boston Marathon and then playing taiko drums at the finish line.

Riley has a PhD in Ethnomusicology and a regular lecturer at universities. A frequent visitor to Princeton University, he recently created and taught a semester-long course at Princeton University, called “Mindfulness, Meditation, Memory and Music”.

He gives breathing workshops worldwide, most notably the three-day intensive course he leads each year at the internationally-known meditation centre in Germany, Benediktushof.

Riley’s music has enjoyed nearly 50 million streams on Spotify. His latest album is Breath of the Earth, an acclaimed 3CD set devoted to the music of Hildegard.

Järjestäjä: Helsingin Mikaelin seurakunta